Lördag

Idag har vi ockuperat Birsta City, d.v.s. när vi äntligen kom ur sängen och kom iväg. Det var rätt mycket folk men vi hittade sånt vi behövde, skohyllor, mattor och lite annat pyssel.

Carina och Fanny shoppade lite, jag passade på de flesta ställena. Inhandlade ändå en burk Violet extra skidvalla, för att täcka en lucka i vårt blygsamma vallasortiment. nya stavspetsar till stavarna som blev fördärvade under rullskidssäsongen samt en stor rulle silvertejp på Biltema.

Silvertejpen användes till att klä en frostskyddad låda tillverkad av markskivor som Amanda ska ha vattenbaljan i åt Hästen.Det blev ju ingen skönhet precis men det kan nog fungera. Planerar för övrigt att provköra den inatt. En fabricerad går på 2.250 kronor och jag är nog snart uppe i en tredjedel av kostnaden, det bästa vore att bara ringa och beställa.  :)

Ikväll blev det två varv runt elljusspåret med Fanny. Även fast skidorna gick bra så fick jag en tekniklektion som heter duga och hade rejält svårt att hänga i sista varvet. Bränner helt enkelt för mycket energi på min sprattelgubbe teknik, är bl.a. dålig på att flytta över vikten och glider inte tillräckligt länge på skidorna. Allt enligt Fanny.

Nu eldar jag i kaminen och har långtidsparkerat i soffan, samtidigt som jag försöker köpa en kupévärmare till moppebilen på Facebook.

Tillönskar Er en god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0