Helgen är över och tvåsiffrigt i morgon.




Ja då är helgen till ända. Vädret har varit fantastiskt. Travet gick åt skogen, men jag hade inte väntat mig annat. :)
Vi hämtade spån i lördags. Känns himla skönt, speciellt då spånbristen är akut lite varstans. Det är inte kul när det blir skitigt och dant åt pållarna. Idag var vi ut på skoterspåret per skidor jag, Carina, Fanny och Zingo förstås. På tal om Fanny vår lilla babys fyller tio år(tvåsiffrigt) i morgon. Grattis! Grattis!


Fanny och Amanda är rätt olika men de samarbetar och kompletterar varandra himla bra det är ännu bättre. Här en bild från när de hälsade på Cougar i Jättendal.

Ha en trevlig vecka. Nu kör vi. Natti.

V75 redovisning.

Fem rätt för mig och rekordlåg utdelning på sjuorna, (rekordlätt)Hmmm Kanske inte. Men jag ger inte upp utan är tillbaks nästa fredag. :P

V75 tipset 14/2 på Solvalla.

I morgon körs V75 på Solvalla. Jag har naturligtvis knåpat ihop en lagomt märklig rad. Och jag hoppas verkligen att resultatet blir bättre än förra helgen. Jag chansar med spik i ett av de öppnare loppen. Spikar också Kilhström i långloppet och hoppas att jag med den manövern sparar lite streck till andra löp.:P
Avd 1. 5, 9
Avd 2. 3, 7
Avd 3. 3, 4, 5, 11
Avd 4. 3 Carmen Launcher
Avd 5. 8 Jean dobel
Avd 6. 1, 2, 9
Avd 7. 2, 9

Systemet är på 96 rader och kostar 48 kronor att lämna in.
Lycka till!!

Vilken känsla, fast trettonde fredag.

Jag önska att alla i det här avlånga landet fick uppleva känsla att i lugn och ro trampa hem från jobbet en så här fin vinter eftermiddag med hela helgen framför sig. Tänkte väl att jag skulle ta det lite lugnt och ge akt på att det är fredag den trettonde idag. Men är det fredag så är det och den känslan slår allt. Hade sparat ihop lite ströplockning att utföra när vädret hyfsat till sig så jag tog det idag. Perfekt. Närmare sportlov än så kommer jag inte på Tjärnvik. När jag kom hem slog iof ungarna och farmor och farfar klona i mig. Men när jag gett svar på frågorna och hjälpt små tjejerna att göra gräddvispen i tråd övningarna dom börjat med på gammal god maner. Nu är det så att det är bara gräddvispen jag kan oxå. Jag lärde mig den svåraste när jag var liten dom andra sket jag i. Eifeltornet, tekoppen, spegeln etc,etc. Nu sitter jag framför datorn och äter vaniljglass med chockladkross. Tjejerna ska ut och rida. Snart kommer Carina hem. Trevlig helg tillönskas alla. Nästa gång V75 tipset.

Snälla, snälla, snälla.

Fasen, låten är ju bra. +++++ Visst var ju Alcazar och Emilia i särklass, men jag tror iaf Ugglas har nått på gång. Jaha ja idag ser jag att klippet försvunnit pga upphovsrätten. Lägger hit ett annnat geni istället. Nått helt annat.

V75 tipset, redovisning.

Skräll tippa gick inte alls. Jag hade inte 0 rätt men nästan.:) Jag ska ransaka mig själv och redan börja studera nästa omgång.
Just nu är jag ännu pankare än nånsin då jag tömt kortet på Snälla, snälla, snälla.:)

V75 tipset till Jägersro 7/2.

Tipset till Jägersro i morgon blir lite vilt. Mycket för att det såg så himla svårt ut oxå. Tre sexor blir spikar och två av spikarna får mer tillskrivas kuskarna än hästarna i de loppen. Ok, här är raden.

Avd 1. 2, 6, 11
Avd 2. 1, 9
Avd 3. 4, 8, 9
Avd 4. 6 JOEL CORTINA
Avd 5. 2, 3, 6, 12
Avd 6. 6 GOLDCREST
Avd 7. 6 STAR RUNNING

Raden är på 72 rader och kostar 36 kronor att lämna in.
Lycka till!!! :P

Skulle du tro på......

Skulle du tro på ett herrens underverk idag, om det så inträffade mitt framför dina ögon?
Det är frågan John Irving ställde sig i boken A prayer for Owen Meany. Suveränt berättat om Owen Meany, Guds lilla verktyg.
Varför jag skriver om det? Jag har just gått med i Facebokgruppen med samma namn och skulle vilja slå ett slag för boken.:). Läs gärna den, den kommer att sätta outplånliga spår :). I den filmade versionen av boken kallas Owen Simon Birch. Kolla lite i klippet nedan. Prästen som är oäkta far till Owens kompis. Har bett till Gud att slippa leva nära hans mamma då han helt enkelt inte klarar av att  leva utan henne. Det vill säga han har bett till Gud om att få henne att försvinna. Och  då blir det ett jobb för " Guds lilla verktyg" Owen har en egenskap till förutom att han är kortväxt, Han är jungfrufödd. Men Gud har ännu större uppgifter till Owen längre in i boken. Bokens underton är nog lite"Om du tänker be Gud om hjälp, Var försiktig med vad du ber om, för det kan få konsekvenser för andra".




Solsken och kyla.

Vi tog en promenix idag också. Och vi passade på att göra lite samtidsdokumentation.


Skoterspår mot fjärran.



 Någon har plogat Åsgatan, Kanon.





Håkan och Ann-Sofies solfånngare. Fiffigt



Snö på träden.



Zingo i korridoren.




Ett försök i motljus.:)



Den sista mjölkpallen.:(



Trädet kryper fram under uthuset.



Uttäkt i Arrest.



Istappar.



Gnarpsskylten stulen igen. Populära grejor.



Här har det delats ut post i 80 år. Kanske är nån av lådorna lika gammal.

Av Zingo och Anders 1/2 09

RSS 2.0