Gnarp, Anarkin, Nätverken och Projekten.

Det finns många faktorer som gjort Gnarp känt. Bland dem kan vi räkna , Anarkin, nätverken och projekten. Det har många gånger visat sig vara ett framgångsrikt recept. Och i den andan fortsätter vi på  www.gnarpcounty.egetforum.se  (Smeknamn G-CEFS)
Välkommen in! :)

Europavalet. Valet till Europaparlamentet 7 juni.

Sitter och filurar vilken jag ska kryssa i valet till Europaparlamentet 7 juni. Att rösta på Socialdemokraterna är en sak, men vem ska jag välja bland dem. Det lutar nog mot Östersunds kommunalråd Jens Nilsson, en kille från Norrland med lite landsbygdsperspektiv. Hmm, eller kanske Anna Olfsson från Sundsvall. Eller varför inte Ardalan Shekarabi. Tror även Olle Ludvigsson är en fena, fast ingen skugga över dig Marita Kanske ska jag kryssa någon jag inte vill ha på hemmaplan överhuvudtaget.:)
www.socialdemokraterna.se/Europavalet/Kandidaterna/
Hur resonerar ni andra, om era hjärtepartier.

Annars är vi äntligen klar med vindskivan efter år av förberedelser.:) Med en ställning gick det som en dans förutom 80 års svalbo-materiel som jag fick i ögonen, så på lördagkväll var jag i princip halvblind. Vi har byggt nya hagar och investerat i lite nytt hagmateriel Det var ett tag sen sist. Så nu har vi två kanonfina hagar och en plätt att rida och longera på. En litet orosmoln på den klarblå himlen är att jag blitt rejält förkyld. Frossa och halsont så i morgon är både jag och Amanda hemma och kurerar oss.

Handduksdagen.

Idag är det ju internationella handduksdagen som firas till Douglas Adams minne. Än hinner ni vira en handduk runt halsen och bege er ut och försöka få lift, iaf några timmar till. Kanske kommer ett rymdskepp och plockar upp er. Lycka till. :) Och kom ihåg Don´t panic!!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Handduksdagen

Skötsel av NIF-vallen.

Vi i valberedningen har blivit ombedda att undersöka möjligheten att få ihop en plankommitté för skötseln av NIF-vallen. Vill du ingå i gruppen eller har tips eller ideér välkommen att höra av Er till någon av oss. Vill du mejla kan du göra det på [email protected] Vänliga hälsningar Kröpen, Madde och Micke.

Jag är ett proffs på vinter och ett vrak på sommar.

Jag gillar inte vintern, och gillar inte kylan och jag längtar hela tiden efter sommaren. Men jag mår bra, skitbra.

Så kommer våren. Då börjar projekten att töa fram. Från början blir de inte så många och jag sorterar lätt upp dem och de prioriteras in på en lista i huvudet och allt känns logiskt. Sen brakar det lös. Dagarna blir tre gånger så långa och det blir bara varmare. Projekten ökar i kvadrat och blandas dessutom ihop med sånt jag har lust att göra. Organisationen bryter ihop. Jag får slagsida.

Trots att jag lovat mig själv, att göra det viktigaste jag satt mig för att göra på huset ex,  greja vindskivor, snickra på bron och massa annat pyssel. Inte laga cyklar, inte anlägga trädgårdsland, inte pyssla med maskodlingen(komposten), inte engagera mig i saker som jag hart när kan påverka. Försöka cykla så mycket som möjligt, hjälpa tjejerna, fortsätta i stallet, umgås med kompisar, tänka på nästa pingissäsong, samt hinna läsa lite gran. Hjäpa pappa och Rolf med bryggor nere vid havet, gärna komma ut och fiska strömming med pappa oxå. Blogga lite mm, kanske hugga lite ved. Dagarna har börjat när jag kliver upp och fortsätter när jag går och lägger mig. Oooooch!!!! vad jag hatar Snigel. När gräsklippningen startar är haveriet ett faktum och jag plockar in lite rabarber och ber Carina göra rabarberkräm. Sen sitter jag inne hela sommaren och rör i krämen medans huset försvinner in i djungeln.

Lägg till att jag  dessutom måste jobba. Jag kommer och tänka på Pölsa i Smala Sussi när han vän frågade om han jobbade.
-Jobba nä fan, det hinner jag inte

Men det är konstigt när hösten börjar smyga runt knutarna och eliminerar antalet alternativ då brukar det bli en jäkla fart och då börjar jag längta efter sommar igen:)

Svininfluensan, en otäck liten sak.

Det låter himla läskigt det här med svininfluensan. Och väldigtsnabbt uppkommande. Drar mig till minnes av sådant som mormor berättat om Asiaten och Spanskan. Nu är väl de årligen återkommande virusarna inte heller att leka med. Ofta har vi ju påmints om epidemier på ett dramatiskt sätt i allehanda tv-serier mm. Kommer på nåt med Stephen King tror jag. Men en sak kan vi nog vara säker på. Det blir inte riktigt som vi tänkt oss och oftast är hotet betydligt värre än vad det blir i verkligheten.


Det får mig genast att tänka på År 2000 hysterin då alla datorer skulle skena och Jordens undergång var nära. Folk bunkrade proviant och drog ut i skogarna och några tjänade massor av pengar på det hela. Frågan är hur vi ställer oss till det här hotet. Dommedagsprofeterna får väl vatten på kvarn och gnuggar händerna antar jag. Hoppas vi kan ta det lite piano och hålla huvudet kallt. Och kom ihåg människan överlever allt.:)

RSS 2.0