Vart tog den lilla vägen

Idag var det dax för Fanny att fylla år, 17 år?!! Kan det vara möjligt, ja antagligen, och jag lär inte ha blivit yngre själv under året. Kommer bara ihåg en liten envis unge som alltid klarade sig själv och lekte med katter. Tålamodet var heller inte det bästa, det slog blixtar om den här tjejen. Det gör det väl än idag, men nu är det lite mer energiblixtar, annars gillar hon lugn och ro och vill vara ute i skog och mark.
 
Carina hade gjort paj, min kära mor märängtårta med dajmströssel. Släkten kom och det blev en bra kväll. Det blev ont om parkeringar och bilar måste stuvas om när folk skulle ge sig iväg. Tjejerna sa att vi parkerade bilen nere vid grannen. Inte framför infarten va? Sa jag. Jo sa tjejerna? Jag tänkte, så säger de bara för att provopera sin härdade pappa. Sen tänkte jag inte mer på det förrän alla gäster gått hem och Carina och jag skulle ta en prommenad. Jag tänkte, var är bilen? Då såg jag den, parkerad mitt framför grannens infart, OMG!! Tänk om någon skulle bli sjuk eller nått. Grymtande hämatade jag bilnyckeln och parkerade bilen på garageuppfarten.
 
Dagens värsting stod Hela Halsingland för. Med rubriken " Regionens chefsdagar kostade miljoner, cirkusartist fakturerade för 32.500 för en halvtimmes jobb" Jaha, bara för att han är cirkusartist ska han väl inte jobba gratis och vilken "artist" man än valt så har det nog fått hosta upp den summan. Visst kan man ha synpunkter på att chefsdagarna kostade mycket pengar, men ingen skugga över cirkusartisten, han gjorde bara sitt jobb.
 
Nej nu säger vi godnatt från Hammarbacken. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0