Trött gubbe!

Det är en trött gubbe som ligger på sängen och summerar helgen. Möjligen är Åke en ännu tröttare gubbe då han även vallat trettioelva par skidor.
 
Skidor, just det. I helgen har Carina och jag hängt på Hassela ski tour med Fanny. Tävlingarna inleddes med 2.5 km skate i Jättendal på fredag kväll. De fortsatte med 6 km masstart i Bjuråker på lördag morgon, en hundrameters sprint på lördag e.m. på Köpmangatan i Delsbo och tävlingarna avslutades idag söndag med en jaktstart uppför tävlingsbacken i Hassela.
 
 
Fanny som kör i juniorklassen D 17-18 år började med skidor då hon drog ner på ridningen för några år sen. Motståndet är grymt bra men Fanny gillar utmaningar och tycker det är kul så länge hon känner utveckling.
Ungarna från Jättendal skötte sig utmärkt och kämpade som gehuer. 
 
Sen var det orken hos hennes nu rätt gamla förräldrar oxå. Bara att vistas utomhus och trussa i snö och sen upp och ner i skidbacken idag tar på så att det räcker. Jag körde faktiskt byaspan några timmar natten lördag till söndag oxå, men då jag allt mer kände mig som den största trafikfaran själv for jag hem och la mig. När jag tänker på att ungarna dessutom åkt skidor så känner jag att deras prestation blir än större. Fattar inte att de orkar.
 
Nu ikväll har jag varit till Kröpan och hämtat ved och ligger här och känner mig rätt nöjd. I morgon är det arbetsvecka och även kommunfullmäktige på kvällen. Få se hur de har det med folk, kanske åker jag på att tjänstgöra.
 
Godnatt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0