Måndag

Idag var jag ledig för gymnasieutskott i Hälsinglands Utbildningsförbund. Utskottsdagarna har hitintills inneburit att jag fått åka klockan sju för att vara i Bollnäs till klockan nio för ett halvdags möte. För att stå sig på hemresan har jag även behövt äta lunch innan hemfärd och har varit hemma till ungefär halv tre. 
 
Målet har hela tiden varit att utnyttja modern teknik och idag var det dax att ta mötet via videokonferens. Jag åkte till Bergsjö klockan halv nio, fick hjälp med att koppla upp mig och mötet kunde starta som vanligt klockan nio.
 
Det fina är att jag tidigare behövt tagit ledigt en heldag för ett halvdags möte, och det innebär också att jag utbildningsförbundet måste ersätta mig för en heldag i förlorad arbetsinkomst+bilersättning. Fortsättningsvis kan jag ta ledigt en halv dag på utskottsdagarna och även hinna jobba fyra timmar. Dessutom slipper jag tillbringa 3,5 timme i bilen. Nu var jag hemma till lunch och kunde i lugn och ro sitta och äta med Svante kurrande på stolen.
 
Videokonferenserna måste vara hyrbilsfirmorna, flygbolagens och uthyrarna av gästnätters skräck + att det spar tid, miljö och håller nere de politiska kostnaderna. Det var så vi hade tänkt arbeta i utbildningsförbundet och nu är vi igång.
 
På eftermiddagen gav jag mig iväg till skidspåret. Nydraget spår, solen sken och lagom temperatur. Körde två varv 3,4 + 1,4 sammanlagt 9,6 kilometer. Hade inte världen bästa skidor men det gjorde inte så mycket.
 
Ikväll har jag gjort pajbottnar till middagsmaten imorgon då Fanny ska till och fylla sjutton år. Det blev väl inga superskapelser men paj kommer det att bli. Nu är jag sopslut och tåget går fem över sex så det är bara att krypa i säng. 
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0