Atomvinter

Ås torsdagkväll -20°C stjärnklart.
 
Januari och februari är riktiga hundmånader, skjutsade Fanny till klubben på US-möte vid sex och det var nog -22°C i däruppe i Vallenbacken. Jag förstår inte hur jag ska ta mig igenom nålsögat och det är lika varje år. Det måste vara fiskarblodet som likt ett mumintroll får mig att vilja gå i ide. Sen när det väl blir vår är allt lidande glömt och "lika borta som snön" som Per Gessle skulle sjunga. Allt är blåtjälat. Hästarnas vattenhinkar, både inne och ute, snö och is vid dörrar och portar.  Nygamla pannan går som en tryckkokare nere i källarn och pelletsen trillar glatt genom röret. Motionera utomhus kan man bara glömma. Och alla kläder som behövs sen. Lager på lager hela hallen full.
 
På tal om Per Gessle. Det var en annons om Gyllene tiders eventuellt kommande sommar turne som fick mig att tänka på min gamla avgångsklass med avgångsår 1983. Där var jag en av de få som vågade stå upp och säga att Gessles musik var helt ok. Det innebar att jag stämplades som helt passe vid den tiden. Av någon slump har Per Gessle på ett eller annat sätt lyckats återuppstå till de två klassträffar vi haft tidigare och då har jag inte varit sen att påminna dem. Det var då jag plötsligt kom på att det är trettioårsjubileum på klassen i år. Fick rena chocken.:)
Nåväl, har redan pratat med en av tjejerna och jag tror vi kan se fram emot en riktigt trevlig tillställning till sommaren.
 
Om jag önskar mig vår, tror jag det kan infrias snart. Men att hoppas på en het sommar för Gyllene tider är nog att hoppas för mycket. Kanske kan det blir en turne i bästa Sven-Ingvars stil åtminstone. En annan gubbe som kvicknat till är David Bowie och jag delar hans senaste här nere.
 
Ha det Kröpen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0