2013 Hmm?

2013 Hmm? Vad blev det av det här året. I försörjnings väg, trots Tjärnviks nedläggning, bättre än jag vågade hoppas på. Förlorade Kenneth, väldigt ledsamt.

NV'n skar men svärgubben traderade fram en fin cylinder och nu går den klockrent. Vi fick oxå ordning på Alderskärsstugan så att det går att sova över.

Politiken gick väl så där. Familjecentralerna invigdes. Bra, bra! För egen del. Rivningsamnestin blev genomförd, men utnyttjades den av någon? Postnummerförslaget, som egentligen skulle belysa att vi ska tänka på Nordanstig som en enhet, i övrigt trodde väl folk att jag helt förlorat förståndet.

Lokalt i Gnarp. Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på aktiviteterna som hölls på Kulturstjärnan till förmån för Musikhjälpen. Tänk vilka duktiga, driftiga människor vi har här i byn. IFK Gnarp gick upp i div 5 i fotboll, inte illa. Vi har fått ett Gym i Gnarp under 2013, vem hade kunnat tro det. Gnarps Trä är tillbaka. Sett över hela kommunen är det härligt att verksamheten har kommit igång på gamla Bergsjöverken och jag håller tummarna för att något liknande ska hända ute vid Tjärnvik när saneringen är klar. Bion på Nordanstigs Kulturhus kör utsålda föreställningar av Hundraåringen, också mycket positivt. Har fått en påpekan av Bengt Pantzare att jag glömt att nämna att Statoil Gnarp blev årets mack, otroligt starkt jobbat. Vill oxå passa på och ge vår andra mack OKQ8 beröm. Vårt lokala serviceställe som får livet att gå ihop.
 
Gnarpdagen blev trevlig, mopperallyt likaså. Bage ordnade sen under hösten en super moppeutflykt till fiskodlingen i Galtström, oförglömligt. Åsvalls-joggen, inte så många deltagare men fin sträcka och en satans träningsvärk. Gnarps-rundan på cykel, halvlång sträcka i år ca: 12 deltagare.

2014? Jag har börjat att skruva på Magnus Yamaha DT i delar. Det är som att lägga ett pussel där 50 bitar saknas, men det gör inte så mycket det är skitkul ändå. Jag måste också lägga till månskensskidåkningen på Vattingen i januari som Gunnar tog initiativ till, det var verkligen vackert och annorlunda, minnesvärt.
 
Gott Nytt År på Er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0