Veckan som gick.

Lördag kväll. Var har hänt i veckan? Tja, har fått nej på några jobbansökningar. Har oxå sökt några arbeten. Varit lite halvrisig om kvällarna. Förkylning? I torsdags deltog jag i Kommunstyrelsens sammanträde. Fm på avbytarbänken och em som tjänstgörande. Jag tror nästan jag föredrar att prata utan att vara beslutsmässig (då du får göra det som ersättare). Har börjat ringa runt och tagit in rader till NIF-tipset. Välkommen om du vill ha en.
 
En hel del TV tittande har det blivit. Såg ett program om medicinsk cannabis och alternativa apotek som sålde det. Vad ska man säga? Agumenten till självmedicinering var lika många som patienterna. Ett av problemen var att i stort sett hela stadens lokala ekonomi satt fast i ekorrhjulet. Och mitt i hela cirkusen fanns en kille som bedrev kampanj för att stävja och förbjuda företeelsen. Där snackar vi mod, för karln var inte omtyckt. Naturligtvis hade många personer det här som sin försörjning,betalade skatt och ansåg sig göra rätt för sig. Det här var någonstans Colorado och bergsslutningarna dingnade av växthus. Det onormala hade blivit norm och ingen hade kraft att ändra på det. Så här tror jag det kan vara lite varstans även om det inte är av den här omfattningen. 
 
 
Förnuftet kan i många fall vara en av de tyngsta bördorna att bära. Du tappar det och det blir fel ibland. Ibland kan man ha otur när man tänker som ordstävet säger.  Men det måste ju finnas nån gnutta av inbyggt lärande. Eller som Kjell Höglund trubaduren och låtskrivaren sjunger.
 
"Visst kan en falsk moral fördröja katastrofen, men den blir inte mindre av att dröja"
 
Har suttit i soffan och kollat på George Harrison dokumentären ikväll. Vilken härligt jordnära människa. Nån frågade honom om det fungerade att meditera. Det får jag vet när jag är död sa han. Fantastiskt. En annan grej som George stod bakom som nog inte så många känner till var att han finansierade Life of Brian filmen. Filmen som är kontroversiel t.om i våra dagar var stört omöjlig att hitta pengar till. EMI var på gång men backade när de fick veta handlingen. Sagt och gjort Harisson intecknade och belånde allt han ägde och filmen blev till. Snacka om att ha bidragit till ett konstnärligt uttryck. Härligt att se Monty python gängets Eric Idle berätta historien.
En annan andlig varelse är Dillbert. Jag lägger in en bild på honom mitt i bloggen. Här hemma skulle han få mycket göra emellanåt.  Kanske skulle han upphöjas till skyddshelgon likt Erik den helige.
 
Löpet här nere har delats på Facebook i veckan. Det sätter onekligen fart på fantasin.:D
 
 
//Godnatt Kröpen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0