Något varmt i tankarna.

Kära tid vad det biter i skinnet. Tankarna går till NV 5 an och sommarens alla turer. Vi var inne på vår 23 liter då jag blev tvingad att sota. Till min förskräckelse upptäckte jag att de klämmbrickor jag låst kolvbulten med hade rört sig och demolerat kolven och gjort spår i cylindern.  Cylindern går säkert att använda men en annan kolv måste bara till. Problemet är att det är 9 mm kolvbult på NV´n och inte 10 eller 12 som på standardmopeder. Jag saknar dock inte uppslag att få tag i en kolv och håll tummarna att det går vägen. Kanske hinner jag dessutom med lite isracing i vinter. Jag hittade en film på Youtube om café racers. Titta gärna på den. Blir ni inte uppvärmd då blir ni det aldrig.:)
//Kröpen 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0