Påskhelgen

Måndag kväll. Dax att summera påsken. Den röda tråden den här helgen har varit biografin jag läser om Steve Jobs. En fantastisk människa, kanske inte någon drömarbetsgivare precis, men resultatet kan man inte klaga på. Mest i boken imponerar en kille med en reklambyrå som Steve jobbade med till och från under sin karriär. Lee Clow på reklambyrån Chiat/Day. En kreativ surfande hippie. Jag är svag för outsiders. Så kommer det alltid att vara.

Helgen då?

Fredag: KM i bordtennis. Jag riggade fikat på NIF-gården och pös sen iväg. Så jag vet fortfarande inte vem som blev KM-mästare i singel och dubbel. Är rätt nyfiken. På kvällen åt vi middag här hemma med Marie, Olle och Simone. Trevligt. Vid småtimmarna körde vi Youtubeklipp på TV´n. Trevligt.:) 

Lördag: Hängde här hemma. Stavgång till Åstjärn (Gnarpsparken) Pysslade lite med cykeln. Middag hos grannarna på kvällen. God mat.

Söndag: Arbetsdag, kanske fel dag för det. Men jag blev som tur var välsingnad på ICA Stjärnan i torsdags. Krattning och eldning. På kvällen middag hos mor och far. Rena julbordet, mums.

Och idag måndag. Långa promenader med Carina. Besökte Bersberget och vattentornet. En promenad till nu ikväll. Nu har tjejerna lov och Carina och jag fortsätter att jobba oss mot sommaren som är stoppdatum för Tjärnvik tyvärr. Var på en anställningsintervju för ett sommarvikariat förra veckan. Men det är svårt att planera då ett vick över uppsägningsdatumet innebär fler karensdagar och ev sänkt ersättning. Vi får se hur det avlöper. Först och främst måste jag bli erbjuden ett arbete. Den som lever får se.





Jag delar ett klipp med Lee Clow. Ett geni.

Jag slutar med texten från Apples think different kampanj där nämnde Clow hade ett figer med i textraderna.

Vi vill hylla de galna. De missanpassade. Rebellerna. Orosstiftarna.
De runda bultarna i de fyrkantiga hålen. De som ser annorlunda
på saker och ting. De som inte är förtjust i regler. Och inte har någon
respekt för det rådande tillståndet.  Man kan citera dem, vara oense
med dem, förhärliga eller svartmåla dem. Det enda man inte
kan göra är att ignorera dem. För de förändrar saker. De driver
människosläktet framåt. Somliga kanske ser det galna i dem, men
vi ser deras genialitet. För de som är galna nog att tro sig kunna
förändra världen......är de som också gör det.





Kommentarer
Postat av: Kröpen

KM i Bordtennis Norrfjärns IF. Klubbmästare blev Michael Holmström som slog Jan-Ivan Bjällstål i finalen. I dubbeln segrade Per-Erik Berglin och Emil Jonsson.

2012-04-10 @ 19:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0