Gabriel om Gränsfors filosofi och värderingar.



Ja brukar så ofta jag kan titta på föreläsningar och fördjupningar på ex youtube. Det finns massor med utmärkta talare på den internationella scenen. Det här är en fantastisk möjlighet som internet har gett oss. Att ha tillgång till samma information här som i stora regioner.

Men varför gå över ån efter vatten? Jag hittade den här föreläsningen av Gränsfors Bruks Gabriel Brånby. Speciellt intressant är det då jag själv gick smideskurs och jobbade på Gränsfors under några år då Gränsfors formades till vad det är idag. Gabriel drog dit mängder av intressanta personer, bla industridesignern Hans Persson från Gävle. Som försökte lära oss allt om funktion, design och formspråk. Gabriel var också otroligt säker, inte bara på marknadsföring. Jag fick själv se på när han från vitt papper med massor med linjer formade, till stora drag Jägaryxan till den form den har idag. Han kunde ta in enorma mängder information och bryta ner det till en enda punk. Håll till godo, det är bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0