Fredag kväll/lördag morgon.

Ja då var det fredag igen och veckan hade tagit slut som Noice sjöng. Veckan som var då? Tja. Förra helgen hade pingisen sin första seriehelg. Här hemma fick vi hastigt ställa iordning för division 5 sammandrag då informationen hade varit knapphändig. Det flöt på rätt bra. En seger av tre blev det. Trean gänget var til Bollnäs där Skytteltorp(Uppsala) och kometen besegrades med 8-1 resp 8-6. Kometen har vi väl inte rubbat på 40 år men nu small det. Inspirerande.:) Sexan tog två av tre matcher i Färila. Kort sagt en bra helg och vi har fortsatt att träna bra i veckan.

I söndags var vi till Delsbo på hoppning. Fanny och Milina gick runt i bägge klasserna. Var väl inte så nöjd efter första klassen. Men i andra överträffade de sig själv. Det blev ett stopp och en trillad bom men det var högt och två nervvrak till förräldrar stod och blundade vid staketet. Varför utsätter man sig överhuvudtaget för sånt här. Men är dom bara nöjd över sin egen insats får det vara hur det vill.

Veckan då. Ja måndag, då var jag jäkligt allergisk men til onsdan hade jag fått bukt med skiten. Typiskt för hösten för min del. Hälsade på hos Kulturstjärnan på kvällen. Fantastiskt fin verksamhet. Vi var några som pratade samverkan och framtidens föreningsverksamhet. Försöker oxå få till en studiecirkel för föreningskassörer hoppas jag lyckas.Det känns som föreningarna står och faller med bristen på styrelsemedlemar framöver. I torsdags var jag och Fanny på pingisträning. Och naturligtvis kunde vi inte låta bi att duellera på 50 meter löpning. Två gånger tom. Något som ledde till att varje muskel är i olag i benen idag.:)


Den här veckan var helt politikfri. Det är rätt intressant i OL-nämnden. Jag har lite svårt att hänga med i alla termer. Men det känns som det går att vara med att påverka lite åtminstone. Hade ju inte alls tänkt mig att jag skulle bli ordinarie när jag tackade ja till ersättarplatsen. Och sen flyttade partivänner och jag hamnade i utskottet. Jag tror att, känns det fortfarande roligt kommer jag nog att fortsätta efter 2014 men det är svårt att se var det hamnar. Konstigt nog tvärtemot vad jag trodde så är det de mjuka frågorna jag gillar mest.

Gnarpsfrågorna engagerar. Det är få hus till salu och vi behöver treviga attraktiva boenden för pensionär. Det ska vara nära till service och de ska känna sig trygga. Då blir lägenhet ett alternativ och kanske får ytterligare någon familj plats i en villa. Nu har vi chansen då Sundsvall kommer 12 minuter närmare. Arbetsmarknaden då? Sånt här går sakta. Jag tänkte på alla bussar som stannar och byter i Gnarp när jag cyklade hem en dag. Gnarp som busshamn kunde utvecklas mer. Kanske en serviceverkstad en vänt- och godshall i anslutning till E4. En spännande tanke. Annars får vi nog vara glad över de arbeten vi faktiskt har.

Skolan kan jag heller inte riktigt släppa. Många blev inte behöriga till gymnasiet. Ytterligare ett skolår väntar dem här hemma. Vad kan vi förbättra. Jag är inte säker på att centraliseringen kommer att gagna verksamheten. Det gäller att vi kan få luft mellan eleverna, att arbetsmiljön blir bra och att de får ett gott och individuellt anpassat stöd under sin utbildning. De ska känna en glädje att gå till skolan och känna sig berikade och inte förvarade. På sikt kommer det att bli bättre. Det tror jag säkert. Men jag är oxå rädd att vi förlorat än mer elever till friskolorna. Det här är i första hand ett problem för kommunen som förlorar skolpeng men för elevens del behöver det absolut inte vara det. Det första målet måste bli att vi ska klara jobbet på de första nio åren åt att ungarna trivs och utvecklas.

Jaja. Dax att hoppa i säng. Gonatt.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0