Bild av dagsformen.

En bild säger mer än tusen ord. Så här känner jag mig ikväll. Skönt att det är några vanliga dagar kvar innan helgen. Besöket i Dalarna i måndags gav intryck på mig. Hur får vi Gnarp eller kommunen att bli lika inbjudande som Dala-samhällena. Dom ligger minst 25 år före oss i turistfrågor. Turismen är förankrad ända ner på vedbackenivå. Har är vi en klick som pratar om frågorna men hur engagerar man alla? Och så att alla ser en nytta i det. Jobba med "Håll Sverige rent"s verktyg vore kanske en bra start. http://www.hsr.se Med den regionsindelning som är aktuell nu på flera håll innebär att Gnarp kan bli porten in norrifrån i en jätteregion. Vad vill vi då ska synas, hur ser ett bra första intryck ut. Vad jag tycker i regionsfrågan personligen? Tycker kopplingen arbete-utbildning är viktigast då löser sig sjukvården per automatik. Därför ser jag helst att vi hamnar i samma region som Sundsvall. Men jag måste medge att chansen verkar vara liten.
Godnatt.:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0