Människans möjlighet till utveckling.

Tycker du att vi går mot ett allt liberalare samhälle. Och gillar tänken på att alla ska ha samma möjligheter. Jag vill att en fri människa ska kunna utvecklas och få utlopp för sin kreativitet utan att hålla sig tillbaka och ändå ska det finnas ett fungerande samhälle som skyddar individen där bakom. Har länge funderat på det här med den nya gymnasiereformen och utbildningar som inte är högskolegrundande. Titta på det här. Tre avsnitt och fundera lite på vart vi eventuellt är på väg. Intervjun har några år på nacken men den är högst aktuell.


 

Kommentarer
Postat av: Sverker Söderström

UTVECKLING?



Funderar på vad allt detta bloggande och facebookande egentligen leder till. Utvecklar det idéer och aktiviteter i Gnarp och kommunen? Eller försoffar och passiverar det oss?

Eller både och? Kan något typ ridhus och Gnarpsvilja skapas via sociala medier?

2011-01-02 @ 10:24:57
Postat av: Kröpen

Knappast.:) Bloggar gör iaf jag bara av eget intresse. Det sämsta är väl att det uppehåller en massa kreativa människor som kunde jobba i verkliga nätverk. Den enda fördelen är att det handlar om tvåvägskommunikation till skillnad mot TV tittande som jag tror till högre grad varit förödande för utvecklingen. Men det är inget att oroa sig för. Vi lever under ständig förändring och så kommer det att fortsätta.



2011-01-02 @ 11:59:14
Postat av: Kröpen

Jo det oxå. Vårt största problem här hemma är att det finns för få ungdomar Vi skulle behöva höja produktionstakten för att fylla de fina lokaler vi faktiskt har. Det är kul att grupper från andra delar av kommunen och Sundsvall kommer hit. Jag känner att jag gjort mitt på den fronten. Men samtidigt tror jag inte vi är mindre antal individer i Gnarp som tätort men det är åldersfördelningen som är skev.

2011-01-02 @ 12:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0