Service, serviceprojekt mm

Visst har vi utarmats servicemässigt under tid här hemma på byn. Men jag känner ändå att vi får livet att snurra på rätt bra ändå. Vi tar oss framåt av egen kraft trots att vi inte direkt har omständigheterna och besluten med oss. Brevbäraren kommer, vi kan hämta paket, Vvi kan lämna tips och hämta biljetter. Livsmedelsbutik öppen till 20.00. Servicebutik öppen till 24.00. Vi har tillgång till sjukvård en dag i veckan. Det finns daghem, låg-, mellan- och högstadium och ålderdomshem, Vi har ridhus, sporthall, ungdomsgård och hockeyhall. Jag tycker också att det är kul när det kommer gästspel på Blågården med försäljare som packar upp med varor som vi inte har tillgång till här hemma. Jag vill passa på att tacka de aktörer, entreprenörer och föreningar som ger oss den här servicen. Gnarp är ett starkt civilt samhälle, som också är förutsättning för att det finns ett skatteunderlag, så att kommunen kan fungera. Det är bra att det tydliggörs vad som är en förutsättning för det andra.

Måste nämna en konversation med min far då vi åkte bil genom byn.
Jag: -Gnarp är kanske inte direkt vackert.
Farsan: -Nä´ä men praktiskt.
 
Lägger ut en länk årets sista nyhetsblad från Hela Sverige ska leva. Här presenteras Årets grupp, Årets kommun, serviceprojekt och hur du ordnar studiecirkel kring ditt projekt runt om i landet. Märk väl, reportaget om Årets kommun Munkedals kommun ett gott exempel på hur man jobbar med landsbygden i fokus. http://wpmu.helasverige.se/files/nyhetsbladet_declag1.pdf



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0