Lite oväntade men ändå inspirerande

Lite oväntade men ändå inspirerande valresultat i Nordanstig. Blir spännande att se vad vi kan komma fram till.
 
Vi (Socialdemokraterna) gick riktigt bra tycker jag. Folkpartiets resultat hade jag räknat med. M inte konstigt med två listor och utan min alldeles utmärkte granne Ove. V har fått ihop ett bra lag. Mp trodde jag lite mer på. C var nog genomskådade den här gången. Kd överaskade negativt. SD två mandat var nog väntat. Tror att en stor del av deras framgångar på riksnivå beror på att man äntligen förstått att fördela flyktingarna i kommuner över hela landet. I det här läget skrämmer det nog många, men jag tror att det här kommer att bli ett lyckat recept i långa loppet då det är lättare integrera små grupper i fler kommuner, där de lättar kan etablera sociala kontakter med kommunbefolkningen. Så redan om fyra år kan nog flyktingarna i många kommuner komma att ses mer som en tillgång än en belastning. Bakom varje flykting och invandrare finns en unik individ som förtjänar att bli sedd som den han eller hon är. Glöm aldrig det.

Godnatt Folket. Och till alla Sossar. Vi gjorde en himla bra valrörelse tycker jag. Läget var ju inte direkt bra, att utmana en regering som nyss tagit landet igenom en ekonomisk kris. Ska vi kunna slå dom nästa val krävs nya friska ideer. Och det ordnar vi. Arbetet börjar imorgon.:)

Kommentarer
Postat av: Karl-Erik-Nordlund

Grattis till att ni håller ställningarna.

KEN

2010-09-20 @ 08:20:37
URL: http://ken.nunet.se/wordpress
Postat av: Kenneth Söderlund

Det blev ett val med många förändringar. Socialdemokraterna gjorde ett bra val och chansen till att det blir ett socialdemokratiskt kommunalråd måste anses som extremt stor. Jag är givetvis också mycket glad över att FP gick så starkt framåt.



Ska vi ta en fika, över partilinjerna, även den här veckan ;)

2010-09-20 @ 09:30:25
URL: http://nizze.gnarsp.com
Postat av: Kröpen

@KEN Tack så mycket.:)

@Nizze Ja varför inte, i morotskakans namn.:)

2010-09-20 @ 16:14:53
Postat av: pelle olsson

Det vore väll bra med ett intensivt sammarbete för att rädda den här kommunen.

2010-09-20 @ 21:57:45
Postat av: Kröpen

@Pelle Allt som kan göras måste göras. Hoppas att en levande dialog människor i mellan kan lyfta kommunen. Men inget kommer att bli enkelt.

2010-09-20 @ 22:37:32
Postat av: By-Kungen is back

Du fick min röst! Lycka till i fortsättningen

2010-09-21 @ 02:28:05
Postat av: Kröpen

@By-kungen Tack så mycket, jag ska göra mitt bästa för att förvalta den.:)

2010-09-21 @ 16:10:30
Postat av: By-Kungen

Försök Se till att få partiet tar debatten mot SD. Ja se till att alla tar debatten mot dom.



PS- Och dom som dom nu vill får slumpmässiga drogtester i skolan. Då ska det jävlar inn i NordanstigsKommunstyrelsen med.

2010-09-21 @ 21:18:17
Postat av: Kröpen

@ By-Kungen Vi ska göra deras argument till våra stora frågor. Och se till att vi löser frågorna kring integreringen så deras argument inte håller. Samt försöka att driva utvecklingen mot ett mångkulturelt öppet samhälle. Samtidigt är åsiktsfrihet som religionsfrihet oerhört viktiga frågor i en demokrati. Jag tror inte det finns fler rasister i Sverige nu än tidigare. Det är bara att de som är det är mer öppen. Och som en begåvad utlänsk tjej sa på radion i veckan. Så är rasim mellan invandrargrupper också lika allvarlig som all annan rasism och intolerans. Det finns mycket att jobba med på alla plan. Det är vår skyldighet att hjäpa människor på flykt och kan de inte återvända är det vår plikt att slussa in dem i samhället på bästa sätt. Och med alla människors grundläggande behov tillgodosedda så skulle vi inte ha någon rasism.:)

2010-09-21 @ 22:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0