Semesterbloggen Dag 1.

Ja gå var det äntligen dax för semester Skönt! Bara två veckor, men jag vill spara lite dagar till den plågsamma vinterperioden. Bra att ha liksom.:) Eftersom jag var sjuk förra veckan och låg deprimerande efter med gräsklippningen så fick det bli det första jag högg tag i ottan. Ja vid halv nio närmare bestämt. Hann klart halva gräsmattan då det var dax för Amanda att dra i väg och träna för Karin. Helen hade kokat kaffe så det blev fika på läktaren medans vi tittade på döttrarna. Lite vattning och annat pyssel hanns oxå med på klubben.

Väl hemma blev det gräsklippning omgång 2 i nedre delen av trägårn. Varning för höööögt gräs men det blev väl hyfsat resultat men behöver nog klippas igen iom tre dar.:( Lunch spagetti och köttfärssås med A och F som sen drog ner på stranden med farbror Rolf. Svinkallt visade det sig och de var nästan genast hemma. Sov lite på em för att inte vara halvdöd på fotbollen. Färgskrapningen fick bero idag. Kanske i morgon.:)

Ja fotbollen ja. Underbart! Carina fick frågan på jobbet om hon ville gå på fotboll och snäll som hon är fixade hon en biljett åt mig till dagens toppmöte i superettan GIF-Sundsvall-Norrköping. Jag drog i väg någon gång vid halv sex tiden. Visst var jag förväntansfull men matchen blev ännu bättre och mer spännande än jag hoppades på. Tror inte jag andades på 90 minuter. Spontan, offensiv, svängig fotboll. Där först Norrköping tog ledningen och Sundsval sen kunde kvittera och matchen slutade 1-1 som faktiskt innebar serieledning för Giffarna. Toppen!

Kom hem vid 21.30 och har sen fikat med tjejerna och gått ut med hunden. Nu är jag ensam uppe. Det är väl oxå semester att kunna gå och lägga sig när det faller på. Natti.:)

//Kröpen

Kommentarer
Postat av: sverker

Kul att Du också upplevde att matchen var spännande med mera.

Om Du/ni inte vet det så finnsn faktiskt Gnarps Giffers. Inga medlemmar men sympatisörer som Olov Söderström(den gigantiske Gif-vännen), Erik och Emma Söderbäck och förstås Börje Lindblom. Ivan Hammarström, Mats Sjöström med flera platsar också i den högst inofficiella klubben.

Sverker

2010-07-06 @ 16:43:10
Postat av: Kröpen

Ja det blir nog fler hemmamatcher fortsättningsvis. Så kul. Limpan var jag på det klara med. Men det finns nog många Gnarps giffare jag inte känner till. Såg Lindbloms Pappersgross skylten på huvudläktaren.

2010-07-06 @ 19:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0