Jogging=Nått för farbröder?

Joggingen var lite av en modefluga på  70- och 80-talet. Det trycktes tidningar, böcker  och manifesterades kring den. Jogging är som löpning men på stället där man arbetar lite mer uppåt än framåt. Ni vet som i gamla Amerikanska filmer. Själv såg jag det kanske som en ursäkt för att folk inte orkade löpträna.:)

OK vad vill jag komma? Mina 43-åriga knän vill inte vara med som förr längre. Kanske beror det på allt cyklande + åldern. Det känns lite som knivar i dem då jag löptränar. Det gör inte skitont, men det känns ändå tillräckligt mycket  för att det inte ska vara kul. Lägg oxå till att inte ledbanden är lika elastiska längre och hela knäna funkar lite glappt.

Ikväll då jag gick med hunden kom jag och tänka på jogging eran rätt allmänt. Jag hade tänkt skjuta iväg och göra några löpsteg men jag hejdade mig då knäna även gör sig påmind även då jag går. Speciellt vid hälnedsättningen. Kom plötsligt på att kanske skulle det funka att ersätta löpning med jogging. Det är ju huvudsaken att man håller kroppen i rörelse. Då kunde jag inte hålla mig längre utan gav mig i väg på framåt joggande. Och faktiskt, fotisättningen blir en helt annan och knäna kan arbeta utan så hög påfrestning. Det kändes bättre med ens.

Så jag tror faktiskt jag ska ta upp joggingen igen. Kanske kan jag på så sätt bygga upp ledbanden och samtidigt röra hela kropp. När jag cyklar är det mest bena som får träna. Problemet är väl att det är tråkigt att knappt röra sig ur fläcken, men jag har inte så många val längre. Keep on Jogging:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Börja här:

http://www.youtube.com/watch?v=JcX4CDhqo04&feature=related

Mvh

Bengt p

2010-08-16 @ 14:54:45
Postat av: Kröpen

Tack Bengt.:)

2010-08-16 @ 17:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0