Nordanstigs kommuns markbyte med Holmen.

Jag får gratulera till den fina bytesaffären kommunen är på väg att göra med Holmen. Kommunens (enligt artikeln i HT) bra skogsmark i Monigsand, Gnarp (tidigare tillhörande Gnarps Kommun) vid havet byts mot en bergstopp och något som i det närmaste betraktas som impediment.
Frågan har ställts förr, och jag ställer den igen. Hur tänker dom? Den frågan har de flesta jag träffat idag ställt.
När jag cyklade hem i eftermiddag tyckte jag att ljudet av nått som roterade hördes, då jag passerade Gnarpskyrka. Men det var nog bara en vanföreställning Jag skulle vilja att markaffären var en.

Artikeln i HT.
http://helahalsingland.se/nordanstig/gnarp/1.1339302





Kommentarer
Postat av: T-Tomten

Det är en skapligt stor tomt där nere i Moningssand som man är och skär i. Tragiskt..

2009-09-09 @ 16:53:57
Postat av: Holma

Håller helt med dig. Omyndigförklara hela kommunhuset...

2009-09-10 @ 12:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0