Bland räkneverk och stjärnor.

Himla fin dag men kallt imorse. På jobbet tjärade jag igen de sista sprickorna på mellantaket. Gissa om tjärblandningen blev seg i kylan. Trots det så var ändå solen med mig hela dagen. Cyklade hem. Ingen större motvind idag. Åt, sov en snutt och sen begav sig Fanny och jag till pingisen. Ikväll hade vi som jag berättade igår domarkväll då alla fick chansen dömma med räkneverk vid ett domarbord. Många tycker nog det är värre än spelet självft. Jag kan villigt erkänna att jag hellre dömmer då poängräkning gör mig nervklen. Hursomhelst allt gick bra och alla fick bläddra(dömma):)
Hem och vattnade och släppte in hästarna Fanny och jag. Åkte upp till klubben för att se vad Carina och Amanda gjorde. Dom beslutade att gå hem oxå så Fanny och jag for en bit efter Frästavallsvägen och tittade på stjärnor. Där var det riktigt bra och större delen av himlen syntes. Vi är inga astrologer men vi försöker känna igen stjärntecknen så gott vi kan. Ska man kika på stjärnorna innan gatulysena släcks så är det en ljusfri plats som gäller. Annars är ljusnedsmutsningen för stor. Jo det heter så har jag för mig. Undrar om det heter ljudnedsmutsning oxå då det aldrig är riktigt tyst. Ja jag vet inte. ;) Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0