Ett bra visionsmöte i Gnarp. Men...

Visionsmötet i Gnarp blev jättebra. Mycket kom fram och diskuterades Att stadsplaneringskontoret har en bestämd uppfattning vart de önskar ett framtida tågstopp kan nog de flesta använda sin intuition för att räkna ut. Men den enda tanken jag tog med mig hem var vad stadsplaneraren sa mot slutet. Enligt honom var stadsplanering tunga frågor som allmänheten inte var speciellt intresserad av. Men om det måste jag berätta följande. I Gnarp är vi MYCKET intresserad av stadsplanering och hur kommunen ska utformas i framtiden. Och det tror jag gäller i övriga kommundelarna också. Vill stadsplaneringskontoret ha tågstopp i Jättendal säg det rätt ut i stället, sitt inte och mumla i skägget till det konkreta förslaget kommer och allmänheten får en massa obehagliga överraskningar. Behöver högstadiet lokalerna på Bergsjögården, säg det rätt ut. Det är helt OK. Försök inte göra gällande att Bergsjögården är för Nordanstig vad folketshus är för Hudiksvall i tidningen. Försök inte tunnla medborgarna. Tala klarspråk och motivera direkt, annars blir det bara värre för alla.

Vad var det Charles Franklin Kettering sa. " Jag är mycket intresserad av framtiden. Jag ska själv leva i den"


Kommentarer
Postat av: Nizze

Word!

2009-11-11 @ 23:19:35
URL: http://nizze.gnarsp.com
Postat av: Camilla

Helt rätt. Jag skulle vilja att alla handlingar som är offentliga, förslag och allt annat skulle finnas tillgängligt på kommunens hemsida. För om det är offentligt och i ägo Nordanstigs kommun är de ju mina också, eller hur?

Ger förslag på en 24-timmars-kommun

2009-11-12 @ 19:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0