Europavalet. Valet till Europaparlamentet 7 juni.

Sitter och filurar vilken jag ska kryssa i valet till Europaparlamentet 7 juni. Att rösta på Socialdemokraterna är en sak, men vem ska jag välja bland dem. Det lutar nog mot Östersunds kommunalråd Jens Nilsson, en kille från Norrland med lite landsbygdsperspektiv. Hmm, eller kanske Anna Olfsson från Sundsvall. Eller varför inte Ardalan Shekarabi. Tror även Olle Ludvigsson är en fena, fast ingen skugga över dig Marita Kanske ska jag kryssa någon jag inte vill ha på hemmaplan överhuvudtaget.:)
www.socialdemokraterna.se/Europavalet/Kandidaterna/
Hur resonerar ni andra, om era hjärtepartier.

Annars är vi äntligen klar med vindskivan efter år av förberedelser.:) Med en ställning gick det som en dans förutom 80 års svalbo-materiel som jag fick i ögonen, så på lördagkväll var jag i princip halvblind. Vi har byggt nya hagar och investerat i lite nytt hagmateriel Det var ett tag sen sist. Så nu har vi två kanonfina hagar och en plätt att rida och longera på. En litet orosmoln på den klarblå himlen är att jag blitt rejält förkyld. Frossa och halsont så i morgon är både jag och Amanda hemma och kurerar oss.

Kommentarer
Postat av: Scaramanga

Personligen anser jag att det är min skyldighet att rösta, annars har man ju inte rätt att gnälla om det blir fel styre eller hur?

Jag tror EU kommer att bli allt viktigare för fred, företagande och miljöarbetet. Sen kan man ju diskutera om det är vettigt med alla bidrag till höger o vänster men det är ju en annan fråga.

Ha det



Scaramanga

2009-05-27 @ 00:01:16
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0