Gäääsph!:)

Vilka antingen eller dagar vi har nu. Det är inte fint väder men nästan. Det är inte semester men nästan. Det går inte att lämna allvädersstället hemma på morgnarna men nästan. Det är inte pollenfritt men mycket bättre, åtminstone för min del Jag är inte riktigt trött men nästan osv. I kväll var jag däremot trött som bara den. Skolmötet började 18.00 och jag slängde mig på sängen för att vila efter middan. Fanny som är en mycket förstående dotter lät sin utpumpade fader ligga och dra timmerstockar. Carina var lite sen hem från jobbet och ramlade in tio i sex och påminde mig om mötet. Yrvaket med gyrot ur funktion rev jag åt mig några rena klädspaltor och begav mig till skolan. Massor med föräldrar var där och rektorn informerade om hösten eller vad de visste om hösten och vad som var inom hans och personalens kontroll. Visst fanns det frågetecken men i det stora hela hade de gjort ett jättebra jobb med planeringen och ett visst lugn infann sig faktiskt:) Att det är nattavara i svappavara i kommun framledes kan väl inte ha undgått någon. Att säga att där kan vi skära si, och där så, är lätt att säga. Men när besparingarna ska omsättas i praktiken av rektorer och pedagoger är det en helt  annan sak. Resurserna är små men jag tror att de kommer att lyckas på Gnarps skolan med bibehållen kvalitet. Känns mycket bättre efter kvällens föräldramöte måste jag säga.

 www.gnarpcounty.egetforum.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0