Hemma igen. Skattefritt bad i Nacksta.

Ja då är vi tillbaka i den triviala vardagen igen då. Ja riktigt så illa är det inte. Semestern pågår i över två veckor till. För min del alltså. Det här blir Carinas final vecka. Hoppas vädret bjuder på ytterligare sol och baddagar. Vi kom hem från Öland sent igår kväll så morgonen ägnades åt att dra timmerstockar. Tror jag släpade mig upp vid 10.30. Idag stod skattefritt bad i  Medelpad på programmet.  Fanny simtränar och då är Nacksta bassängens 28 gradiga vatten ypperligt .Och speciellt idag då landtemperaturen var 18 grader i Sundsvall, Brrrr.

Det är ju så det är. Vi utnyttjar baden i Medelpad och betalar aldrig en skattekrona dit. Vilka banditer vi är.:) Sen åt vi grillat hos Larsan,  Bodil och Kalle, Johan, Susanna och grabbarna var också där. Vi hade en helmysig kväll trots att utetemperaturen var i svalaste laget.

Idag lossnade det riktigt i bassängen och Fanny simmade  utan simpuffar på det djupa för första gången. Vilken känsla för oss alla. Som hon har velat lära sig men iskallt vatten har gjort henne blå och lila. Det här med simningen har varit hennes akilleshäl men nu är det historia. Nu återstår bara massor med vattenträning. Även jag har utökat min simkunnighet den här veckan. Tydligen kan alla lära sig umgås med vatten. Fast jag har tvivlat, i 35 år.

Imorgon ska jag ta ut cykeln och harva runt en sväng, jag längtar redan.

Här är lite bilder från Öland och här hemma. Naturligtvis glömde vi kameran när vi var på slotten. TYPISKT:/(



Fanny, vår senaste simmare i härligt ljus på studsmattan.



A&F på Ölands djur och nöjespark.



Fika med vår nya arbetshäst. Jag älskar klimat anläggningen.



Trots all sol så körde vi in i Vision 2020. Men det är bra att ha en vision även om den är grumlig. Och ser den ut så här finns det ingen risk att den samlar damm heller.:D Men undra vilken keps som behövde lyftas?

Kommentarer
Postat av: Nizze

Fina kort , fin bil och kul att se en oretuscherad bild av vision 2020 s ... rätt grå och en aning mörk!

2009-07-05 @ 11:20:27
URL: http://nizze.gnarsp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0