Gnarpsbor på rymmen.

Vi Ås infödingar har kastat oss ut från Nordanstigs kommuns otrygga sköte. Och befinner oss nu på ett hotellrum i Kalmar. Det känns som det är år och dag sen vi lämnade Gnarp senast och känslan när vi begav oss ut på Ölandsbron i soldiset idag var nära nog obeskrivlig. Ingen skugga över Gnarp men ibland längtar vi ju alla bort lite till mans.

Vi sov i Norrköping i natt. Kom fram vid 23.30. Scandic i stan var överfullt så vi fick det enda hotellrum som var ledigt ute på Åby vid norra infarten istället.  Förövrigt måste det vara härifrån vår gamla förbundskapten i fotboll "Åby" Eriksson kommer i från. Jag vet inte, jag kan bara gissa, jag är ju från Gnarp.:)

Vi körde ner mot Kalmar i morse 24 mil och fortsatte rakt ut på Ölandsbron efter att ha fixat hotellet, Scandic igen i två dagar.:) Vi tog besöket på Ölands djur och nöjespark idag med en gång. Artrikedommen imponerade och vi fick bege oss till vattenlandet i förtid för att hinna med. Fantastiska vattenrutschbanor.

När Amanda frågade mig om jag skulle åka den värsta = nästan frittfall och ut i 1.40s vatten flög fan i mig. Amanda stod och tvekade i den ena i de identiska paren då jag plötsligt hoppade i den andra rännan och skrek, "du får ärva mitt frimärksalbum" och gav mig iväg i liggande rodelställning. Det tog bara nån sekund så slukades jag upp av vattnet och det var ju riktigt kul. Så det blev nog tre-fyra åk. Sen prövade vi berg och dalbanan oxå. Jag känner helt enkelt inte igen mig själv men jag tror det är åldern. Förr sa jag alltid nej till farliga saker för jag kunde alltid göra dem sen. Men säger jag nej nu kanske jag missar den enda chans jag har att någonsin pröva dem.:)

I morgon blir det lugnare (och billigare) aktiviteter. Kalmar slott och Borgholms slottsruin. Det är lämpligare för en medelålders man som jag. Mina hyperkänsliga ögon klarade allt vatten då det inte alls var så farligt klorat som vi trott. peppar, peppar. Nu sover tjejern och jag ska oxå följa deras exempel.

Ha det! Kröpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0