Donalds födelsedags dikter.

Ja, här är som jag lovade ytterligare två dikter av Donald Justice hämtade från Irvings Hotell New Hampshire.
 Idag drar vi av födelsedagsbarn dikterna. När jag fyllde 40  började jag fatta innebörden av trettioårs dikten. När jag blev 30 förstod jag inte ett dugg. Men förtioårs dikten förstod jag tidigt. Men den är desto svårare att leva upp till. Få se vilka vi rycker ut ur boken imorgon.


Tretti idag såg jag livet hastigt fladdra förbi
som ljus i en tårta.
När solen gick ner på himlen,
blänkte det till ett ögonblick,
men ändå fanns det tid att önska,
innan ljuset dog bort,
om jag vetat vad jag skulle önska,
som jag en gång måste ha vetat,
när jag böjde mig fram
över den rena duken, upplyst av ljusen,
för att blåsa ut dem, alla på en gång.



"Människor på fyrti"

Vid fyrti lär man sig
att varsamt stänga dörrarna
till rum, dit man aldrig mer ska återvända.

                                              Donald Justice


www.gnarpcounty.egetforum.se




Kommentarer
Postat av: Annika Granstedt

Tycker om det du skrev! Kul att se lite sunda saker och inte endast det generella grejerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-09-28 @ 10:09:37
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0