Att cykla är att leva.

Att cykla är att leva.
Lasse Åberg

Cykla, varför är det så himla roligt. Jag vet inte. Jag har haft några intressen under de här 42 åren men cyklingen har jag inte övergett. Standarden på cykeln har inte varit så noga. Cykla är som medicin för själen. Glida fram helt ljudlöst för egen maskin. I en kanot har jag känt nått liknande men då är det i vatten och den är så himla rank. Har inte varit riktigt tillfreds med mig själv sen november. Det var då influensan sakta kröp på mig och det gick tyngre och tyngre till jobbet under två veckor. Sen blev det tre veckors ofrivilligt vilande när jag var dålig och även julen kom i mellan. Förra onsdan var alltså första dan till jobbet sen 5 december. Första dagarna klev jag upp tidigare och åkte försiktigt, försiktigt. Och den här veckan har det funkat. Vilken känsla, Orken finns där och kroppen mår toppen. Hoppas temperaturen håller sig i schakt i vår bara. Vårinfluensan är jag vac emot så den borde jag fixa och snart kommer ljuset är tillbaks även på mornarna iaf tills vi ställer om till sommartid. Med andra ord vi går mot strålande tider, härliga tider.:) Prova själv. Pumpa upp ditt gamla cykelskrälle och sätt igång. Du kommer inte att ångra dig.

Kommentarer
Postat av: Scaramanga

Vad skönt det lät att cyckla :D Dt har då inte jag gjort på väldigt många år. Synd att man bor i sthlm annars skulle jag ha tagit upp ditt förslag

2009-01-14 @ 23:31:41
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0