Påsk nedräkning.

Idag var det skärtorsdag och dagen till ära slutade jag på Tjärnvik vid 11 tiden. Ägnade mig  åt lite hederlig grus uppsamling på trädgårdsgångar i dag.  Sen hem till Amanda som oxå tagit ledigt för att överhuvudtaget nå fram till eftermiddagens tävling på Östanbräck till klockan 16.  Var oxå ner på Ica och handlade proviant till KM i bordtennis. Fanny kom hem, slöt upp med Amanda för att snygga till Milina inför tävlingen.  Jag stuvade makaroner, plockade ur diskmaskinen och langade hinkar med varmvatten till stallet. Gjorde matsäck. Hann tom att sova en stund. Lite orolig var vi idag då Carina jobbade i stan och vi själv, jag och tjejerna skulle själva ta oss till Hudik med alla prylar + häst. Men vi fick in allt i Forden, vår lilla packåsna, och med hästen på släp gav vi oss av straxt  efter tre. När vi kom fram till Hudik och Östanbräck var allt sig likt. Nåja, la märke till att nu är det tanterna på ridskolan som jag är lika gammal som. Men sånt är livet och jag har själv transformerats till gammal gubbe. :)

Ridningen då. Jo idag funkade det mycket bättre än på Färsta. Amanda var riktigt nöjd med hennes och Millis ritt. Fick faktiskt sex sjuor. Bäst hittills. Hon var lite sur på några småfel men summasumarum var det kanon. Milina är bara sju  år och det som behövs nu är miljöträning i massor.

Nu är det bara att kasta sig över Påsken och ledigheten som startar  med KM i bordtennis imorgon på långfredan. På kvällen är det pingismiddag, men den hoppar jag över i år då jag inte direkt badar i pengar. Sorry boys, hoppas ni får en kanonafton på Bergegården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0