Gör vad du vill, men först sjung en sång för April.

Om du läser det här kära läsare vill jag passa på att grattulera. GRATTIS! du har överlevt vintern. Och kan med tillförsikt se fram emot sommaren. Även jag klev ut ur mitt mentala vinteride idag. Trodde ett tag att det aldrig skulle bli vår mer. Ett gott tecken var att vi kunde sitta ute på soldäcket och dricka kaffe på eftermiddan. Solen värmde och ögonen kunde nästan inte vänja sig med ljuset. Helt plötsligt kände jag att livet återvände till kroppen.:) Hädanefter kan vi ägna mer tid åt roliga aktiviteter och mindre tid åt att släpa pelletssäckar och elda ved. 

Idag fick cykeln vila då jag får låna farbror Rolfs bil då han gör Finland. Det får bli en kvällspromenad med Zingo som kompensation för missad motion. Annars har tankarna mest ängnat sig åt utvecklingsgruppen vi startat. Kul att höra alla pigga ideer.  Tillsammans kan vi skapa den kommun vi vill leva i. Det vi behöver göra är att se saker från medborgarperspektivet.

I helgen är det dressyr på Färsta i Sundsvall men innan pogramridning på ridklubben på fredag kväll. Och på Långfredagen är det dags för pingis KM på NIF-gåden och avslutningsmiddag på Bergegården.

Ha en underbar vår Alla.

Vi slutar som inlägget börjar med Peter LeMarcs suveräna Sång för April.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0