Nu är det bete för grabbarna.

Cougar och Ross

Cougar och lille blyge Ross gömmer sig bakom.

Hallå! alla.
Nationaldag i morgon och helg.Ett bra initiativ tycker jag.Ett bra sätt att visa de nya svenskarna att vi inte är så mystisk att vi inte kan ha helg på nationaldagen.För jag tror nämnligen att invandrarna har en förmåga att uppskatta Sverige som vi gammel svenskar saknar.Och då kan det ju bli lite fart på tillställningen oxå.
Hur som helst. Vi har flyttat hästarna på bete i veckan.Härligt för grabbarna med lite miljöombyte.Dom har beget sig till Kung Haddes marker i Haddäng-Norrfjärn.Roligt att kunna använda vårt gamla stall igen, se hästarna sätta av i galopp över Kröp täckterna och bearbeta markerna för gudars vad det växer igen.Och det bästa är att se hur pigga och glada de blir över nått nytt.Undrar om Kung Hadde red in i Haddäng den där första gången han såg ut över Bottenhavet.Vilka mål hade han i livet. Får jag säga vad jag tror så tror jag att han flydde Norge för att slippa Kristendommen, hedning som han var.För hedningar har vi alltid varit därnere och det är nog ett av arven efter honom.Det håller kanske inte alla med om, men det är min bestämda uppfattning.Kanske står Sleipners vagn där vid nån uttäckt redo att användas.På sätet ligger Mjölner Tors hammare.Och det kan jag lova er, står en åttbent häst i hagen i morgonbitte med en Norsk vikingakung invid sig ska jag skicka upp honom på himlavalvet och salutera för det här landet som inte är bättre än andra länder men som vi älskar mer än allt annat.Förrästen mina odlingar forsätter kräftgången måste fått ogräsfrö i påsarna.
God natt Kröpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0