Att: grovheja, vad är det?

En gullig liten historia. På mitt jobb har jag en arbetskompis som gick med bergsjöpôjkar på gymnasiet. De brukade gå runt och grovheja och försöka förklara för honom vad det var. En annan arbetskompis har tagit fasta på det, och brukar ibland gå omkring och göra det han tror sig är att grovheja.
  
Gustav Öst utför sitt karaktäristiska grovhej. I en annan historia jag hörde började han mura in en spis i -20 grader.
 
Jag har berättat för dem att det finns en underbar gammal bild på en kille från Gnarp som vad jag anser utför en grovhej; Gustav Öst. Jag har lovat att jag ska försöka få fram bilden så att de båda får se den. Problemet är att jag omöjligtvis kunde komma på vart jag sett bilden. Men idag var jag på julmarknaden på Blågården och där hängde den. Jag lånade Fannys mobil och tog en kopia. Imorgon ska vi träna på grovhejning på verket.:)
 
//Kröpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0