Äntligen lite varmare.

Ja då skriver vi Söndagen den 26 mars nådens år 2006.
I natt körde jag inte tidningar. Stickan bytte av mig den här natten då jag kört från Hudik under veckan.
Men i natt är det dags igen 01.00 i Hudiksvall. Hoppas mina glas ögon håller några veckor till. Ögonen har farit illa under förra veckans svinkalla nätter. Steg och Silja har varit kallast. Steg och Silja är två små byar norr om Hudikksvall. I båda finns jätte gulliga gamla hus. Hustyper som i våra trakter är borta sen länge. Men skicken på husen varierar mycket, många påminner om hembygdsgårdar. Idag har Carina hjälpt mig att börja färdigställa några kontor som en entreprenör ska använda på Tjärnvik. Kontoret hade häftig 80-tals design med mycket brandgult, hua. Men det gick förvånansvärt bra. Och jag ska fortsätta i morgon efter tidnings sömnen. Nej, pelltsen är fylld sängen uppbäddad snart är jag på väg från Hudik med dagsfärska morgontidningar. sanningen och frihetens budbärare.
Godnatt Anders.

Vår älskade vår.

I dag har det varit en super dag.
Klev upp 02.00 drog till Harmånger och körde tidningar.
När jag åkte hem log hela världen imot mig.
Fikade, satt och tittade på morgonen som blev dag utan för fönstret. Läste tidningen drack två koppar kaffe.
Struttade sedan i säng några timmar. Klev upp vid tio. Hasse hovslagare kom och tog hand om ponny pojkarna, såg slalomen herrar damer härliga resultat. Solen gick på vintern som en blåslampa utanför huset. Vatten rann som vanligt in i takbråttet när stora snö mängder smälter fort. Men vad gör det man lever igen och det finns hinkar och ställa under. På em tog jag cykeln och körde till Baståsen motvind men kanon fint. Tog kanske en lite för lång tur det visar sig i morgon. Om en timme skall vi se på låt SM.
Vi ses Kröpen

Jag är förkyld.

Det är synd om mig för att jag har blivit förkyld, fryser och är täppt i näsan huvet värker.
Men hoppas jag är bättre i morgon. Då ska jag rycka upp mig. Vilka otroligt kalla nätter det är pelletsen bara rinner igenom pannan. Längtar efter våren nu, vattendropp och solsken.
Vi hörs.

RSS 2.0