Helbra helg.

Helgen har varit skitbra. Var ned Amanda på dressyr på klubben på lördag. Hästen gick sisådär. Bra i första, ingen energi i andra klassen. Men Amanda var duktig och kämpade. Fanny kom runt med Twinkle på Östanbräck där hon var med Carina, hon var nöjd.
Tack! Helen och Patrik för ett himla trevligt party på lördagkväll. Det i samband med lyskvällen i Norrfjärn som var en succe. Trevligt uppträdande på beachen oxå. Tjejerna hade superkul. Jag mådde väl som jag förtjänade idag. Men jag visste att jag hade hand om hamburgergrillningen på ridklubben, så det var bara och bita ihop. Ikväll hann jag och Fanny plocka kantareller och Carina och jag hann oxå hämta det sista virket som behövs till bron.

Jag avslutar med en tidig Debbie. Kolla in punkstuket och attityden. Trots att hon saknar både järnskrot och tatueringar på kroppen.:) Inbäddningen verkar inte funka här länken.
http://www.youtube.com/watch?v=wG51FO6OORA

 


Vädret visade sig från sin allra bästa sida på aktivitetsdagen.



Är det en glad åttioåring som dyker upp vid flotten. Ja det är nästan att man kan tro det. Foto:Sven-Erik Andersson

Torsdans aktivitetsdag i Bergsjö bjöd på bästa tänkbara väder. Efter samling blev vi nerskjutsade med fyrhjuling  till bastuflotte med packning och allt. Ut på flotten och iväg mot Bolleholmen. Där körde Ulf igång med arbetsrelaterade aktiviteter och grupparbeten. Efter det tändes grillarna och vi intog en brakmiddag.  Sen cruisade vi ut på Kyrksjön för bastubad och bad. Tror vi var i sjön 5-6 gånger. Visst var det lite kallt i vattnet men ändå inte för kallt för att bada och simma i efter att ha värmt upp sig i en bastu. Helt kanon. Väl tillbaka på stranden blev vi hämtade med fyrhjuling och uppskjutsade på Örnnästet där vi fortsatte kvällen. Desto trögare gick det i går men jag hade föregått min partyallergi med at ta semester. Men än en gång, Tack! Ulf, för en trevligt ordnad aktivitet. :)


Underhåll goes Bergsjö.

Imorgon eftermiddag åker vi på jobbet till Bergsjö för bastubad,grillning och övernattning på örnnästet. Skitkul att det ordnas nått som som bryter av från vardagen. Jag ser riktigt fram mot grillkvällen med arbetskompisarna. Vi hade superroligt i höstas oxå då vi gästade Gällö. Hoppas vattnet håller sig humant bara då bastandet sker på en flotte. Och på fredag är det dessutom semester.:)
Rapport följer. Kanske nån bild. Joó , jag har packat ner långkalsongerna. :)

ST skriver om kommunens visionsarbete.

ST skriver om kommunens visionsarbete.
http://st.nu/start/nordanstig/1.1284168

Anders Nordén säger bla.
- "Det är oerhört viktigt att det finns visioner, att vi skapar en anda i kommunen, en tro på framtiden. Vi måste bli attraktivare och visionen ska vara en ledstjärna.
I visionsförslaget står att kommunen behöver arbeta aktivt för att bland annat "skapa attraktiva boendemiljöer, förenkla samverkan som främjar kreativitet och entreprenörskap och möjliggöra skapande av forum och mötesplatser för ett rikt kultur- och föreningsliv".


Attraktiva boendemiljöer kan skapas här i Gnarp. Utifrån tex tillgången på fritidsanläggningar. Boende utifrån närhet till ridhuset och Gnarpsviljan kan man titta på. Bra om inte större vägar behöver korsas. Möjlighet att ha häst eller odla är en konkurens fördel. Kanske skulle bergslägena och områdena norr om Gnarp utredas för framtida boende. På Öran är det planerat för tomter men då kommer både järnväg och E4 i att behöva passeras i framtiden. Det är inte bara det kustnära som lockar folk. Mötesplatserna är viktiga, för alla är individer i botten och behöver trivas. Idrott, kultur och kustcaféerna har stor betydelse för ett bra socialt liv.

Bordtennisträningen kör igång.

Bordtennisträningen kör igång 25/8.

Tider: Gnarpsviljan, Tisdagar 18.30-20.00, Torsdagar 18.30-20.00.

           Lilla gympasalen Ungdomar, Onsdagar 18.00-19.30.

           Alla hälsas hjärtligt välkomna, önskar NIF-pingisen.



Besök gärna mitt forum och skicka en hälsning i brevlådan. :)

http://www.gnarpcounty.egetforum.se/









 


Ska trappen bli mitt Waterloo

Kommer trappan att bli färdig innan snön lägger sig. Ni kan hålla tummarna. Hinner inte ens hänga på nätet och då är det illa. Wikin har jag donat lite med, och där kan alla hjälpa till att bygga. Klicka in på fliken "wiki.Gnarp.org" högst upp på Gnarp.org. Och ni behöver inte vara rädd att det bli fel, det är bara att backa till tidigare versioner. Bildfunktionen är oxå igång nu. NordanstigsFronten har oxå fått egen sida på wikin. Adressen är  http://gnarp.org/wiki/index.php/Nordanstigs-Fronten

Besök gärna mitt forum och skicka en hälsning i brevlådan. :) www.gnarpcounty.egetforum.se





Debbie och Iggy goes bananas.

Håller ju alltid fram de här härliga personerna. Men som ni vet har även solen fläckar. Det här är nog ett sånt tillfälle. Någon har desutom mage att kalla det för "The worst thing on the internet." Skäms! säger jag x).  Det värsta på internet måste vara administrations plattformen Idrotten online klubb. Bara det, de hittar på, på kommunalkontoret då jag inte vet, kan göra mig mer sömnlös. Det höll Sverker briljant reda på tidigare. Sverker var kanske kommunens viktigaste revisor historiskt?
Det var en trött liten ponny vi hade med till Jättendal. Vi provar igen och ser om han är på bettet nästa gång.:) Besökte Norrfjärn ikväll. Kanonfint väder. Helgen närmar sig. Ha det.:)
 

En uppdatering och brevlådan.

Tjing.

Detta har hänt sen sist. Jag har donat med wikin. Det är jättkul speciellt nu när Eskil fått igång bildfuntionen. Måste säga att möjligheten med den är obegränsad. Behöver du en hemsida till någon typ av organisation kan du lika gärna bygga den i Gnarp.org wikin och peka dit. Visst finns risken att någon ändrar men det är bara att hålla lite koll. Och det är oslagbart lättuppdaterat.

I söndags tävlade Amanda på Sunsvalls fältridklubb och äntligen fick hon och Milina till det. Det blev en tredje plats i den första klassen. Alla var glada.:) I andra gick det sisådär, vi var väldigt nöjd men inte domaren och så kan de bli ibland i bedömningssporter. Nya tävlingar väntar,  imorgon rider Fanny i Jättendal.

Här hemma spikar jag på nya bron. Men det går lite trögt att tänka med girningar och sånt. Murstocken har jag oxå hållit på att putsa. Vi har anmärkning på det i besiktningsprotokollet så det måste åtgärdas. Min snälle arbetskompis Pär har gett mig en snabbkurs så nu flyter det på riktigt bra. Men det var svårt att få skiten att fastna i början.:)

Sen Gnarsp.com åter (Äntligen) kommit igång med sitt forum har jag gjort lite ändringar på mitt eget. Det är nu lite mer personligt. Jag har lagt till en kategori som heter Brevlådan (längst ner) där du kan lämna hälsningar, medelanden, lite nyheter mm till mig och mina bekanta och så klart alla andra med.:) Du behöver inte vara medlem du skriver ett namn eller nick och slår en kod, sen är det bara att skriva. Välkommen! När det gäller Gnarps kommunikationen kommer jag att använda Gnarsp.coms forum ex föreningar och klubbinfo.


www.gnarpcounty.egetforum.se



Gnarp.org wiki

Har experimenterat med lite bilder på Orgens wiki i kväll. Nu går det att utveckla sidan än mer, skapa egna undersidor för föreningar, företag mm. Vilka bilder som hamnar där bestämmer vi själv. Tycker du andra bilder bättre representerar Gnarp är det bara att byta ut dem. Det är meningen att wikin alltid ska utvecklas, byggas och aldrig bli färdig.
Har du frågor, tips eller behöver hjälp. Jag är ingen fena, men är det nått kan vi alltid leta en lösning. Mejla mig gärna.
[email protected]

Stackmyreinventeringen forts..

Jo för ett tag sen lekte jag med tanken att räkna alla stackmyror i Norrland.:)
Och det är ju en i sig omöjlig uppgift.:)
Men, det är en sak som retar mig, det finns en siffra på hur många dom är
Hmmmmmm........ Hur ska jag få reda på den.
Undrar hur många det kan vara? Fy sjutton oxå, vad dumt.:[

Nä nu ska jag sälja världen istället.

Idag 6/8 Kvällstävlingar i dressyr på Gnarps Ridklubb.

Ikväll är det dressyrtävlingar på Gnarps Ridklubb med start klockan 17.00. Ponny och ridhäst. Cafeterian är öppen.
Hjärtligt Välkomna!

Skuldsättning per kommuninnevånare.

Här redovisas skuldsättning per invånare i landets 290 Kommuner. Undersökningen är gjord av Svensk kommunrating. Nordanstig ligger förhållandevis rätt bra till. Kanske är en högre skuldsättning ett tecken på att en kommun är offensiv och vill något också, samtidigt är en för hög siffra kanske inte så bra.

Jag har ofta lyft fram Skellefteå kommuns förträfflighet. Men vill man ha verksamhet så kostar det vilket visar sig i listan. Naturligtvis ökar känsligheten i ex tider med lågkonjunktur.

www.di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2009%255C07%255C28%255C346433




www.gnarpcounty.egetforum.se








RSS 2.0