Semesterbloggen Dag 5.

Idag var det den varmaste semesterdagen hitintills och det har säkert ingen missat heller. Sov rätt länge. Tio kanske kollade aldrig. Tjejerna låg lite längre. Varmt var det redan då och jag kännde direkt när jag kom upp på väggen att det här skulle ta emot. Det blev inte så mycket gjort idag, men jag skrapade färg och bytte några takpannor. Och vad jag älskar gamla trähus med extra allt.

Vid tolv kom tjejerna på att de skulle till gatufesten. Cyklade och fixade lite pengar åt dom och passade även på att besöka våra loppisar. Den nya och Backlunds. På Backlunds hittade jag en bok Nils Ferlin och en pjäs, en  komedi "Swedenhielms" Jag fick dem till ett bra pris. Kanske kan jag bjuda på några Ferlinare här på bloggen framgent. Kanske skulle vi sätta upp Swedenhielms här i Gnarp nästa år. Kanske på hembygdsgården.:)

Jag hängde hemma när tjejerna var i stan. Lite vägg, en promenad med hunden, lite vägg, lite data, lite TV. Tjejerna åkte med Carina hem från jobbet och de ramlade in vid sju ikväll. Fanny, Linn och jag tog sedan bilen och åkte och badade till Åstjärn. Hela tretton personer var vi som badade under tiden vi var där. Och det är inte konstigt. Folk behöver kylas av och då bjuder Åstjärn på det perfekta badvattnet och är dessutom gudomligt vackert.

Hänt i Grönköping idag. Jo ett nytt fall av vanvård på Hagängsgården. Men kommunen har gjort en Lex-Maria anmälan och mörklagt hela utredningen står det att läsa i HH ikväll. Nån har gjort fel och det kan omöjligtvis vara någon av de ansvariga på kommunen. Och efter det förra fallet som fortfarande ingen bär ansvaret för kunde man ju ha hoppats att det lett till någon slags dialog och rutinerna förbättrats. En bra början vore väl att de som är yttersansvariga begriper att de är ytterstansvariga och inte försöker stjälpa över ansvaret på någon annan. Och det är ju ändå de yttersansvariga som sätter ramarna och ger de förutsättningar under vilket vården ska bedrivas.

Swedenhielms är rena lättviktaren jämnfört med Nordanstigs. I Nordanstigs måste innevånarna nypa sig i armen flera gånger om dagen för att försäkra sig om att de är vaken. Kanske drömmer jag nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0