Kärlekens finter.

Tjingeling. Vaknade till framför TV´n alldeles nyss. Och datorn var ledig, de flesta har börjat leta sig mot nattaboxen så nu är det min tur.
Dagen har gått åt till följand, lite snabbt.
Klev upp vid 6.00 och väckte Amanda som följde med Emelie på NM i Timrå (dressyr) La mig omgående. Vi hade själv tänkt åkt och sett någon klass men sängen var för för skön och vi vaknade inte förrän vid tiotiden igen. Hursomhelst till Birsta skulle vi ändå med våra nyfyllda lönekonton. Vi hämtade upp Amanda i Timrå och hann strosa runt lite vid Timrå ridstadion. Körde dessutom fel i Timrå, har nog inte varit dit på 6-8 år men anläggningen är fortfarande lika imponerande som när den var ny och en hel del har byggts till utomhus.

Birsta var sig likt, speciellt när jag är där i sällskap med tre tjejer. Klädaffärer till förbannelse Mina inköp var avklarade efter tio minuter och sen var det bara att försöka hänga på. På Intersport har jag kunnat spendera några kronor rent spontant men snålheten kom sakta krypande. Vi hann med halva listan för när det var dax att attackera Hööks var klockan 17.00 och alla fackhandlare hade stängt. Och det räddade ytterligare några kronor.:) Usch!! jag börjar bli som Anton Svensson i Katthult tror jag.:)

Ikväll blev det en  cykeltur med Fanny och Viktor som förövrigt ramlat hem från Fiskens hockeyläger idag. Rätt nicest väder ikväll oxå. Var mest rädd att borda dom med fixien vid en eventuell paniksituation.

Då var det dax för dagens Donald. Idag får det bli kärleksdikten. Handlar kanske om när kärlek inte kan undvikas men förutsättningarna för den är omöjligt.  Dikten är som vanligt hämtad från John Irvings Hotel New Hampshire. Håll till godo.;)

"Kärlekens finter"

Med dessa manövrer för att undvika
att vidröra varandras händer,
dessa knep för att fästa blicken
på mer eller mindre neutrala ting
kan knappast hindra deras fall.
Starkare mediciner behövs.
De märker ju redan
att inga av deras knep har lyckats.
Om de så har slagits av blindhet
eller armarna huggits av dem,
hade det ändå inte hjälpt.

                 Donald Justice


www.gnarpcounty.egetforum.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0