Cykel verkstan i vinter ide.

49274-3

Nej! Ni har inte kommit hem till Åsa-Nisse det är Cykel verkstan som ligger i vinter dvala. Om några månader så ska här sjuda av aktivitet och förhoppningsvis är inte objekten felande på mer än tio punkter och förhoppningsvis har cyklarna inte ramlat av ett cykelställ i Gränsforsbackarna. Må inte hjulen vara vinda som åttor, bakvaggorna snea och växelförarna sitta inkörda i ekrarna. Möjligen en brusten bakaxel eller en liten punktering. Jag skulle fota Underground butiken oxå där var det för övrigt rätt välstädat. Men kamerans batterier var trötta så allt blev bara ett svart hål. Fast man börjar ju längta ut efter vägarna och till skogsstigarna. Nödgas tvätta cykeln i skogsbäckar och fetta ur lagren. För det är ändå i skogen man hör hemma. Och i huvet sjunger Gösta Snoddas Nordgren "Jag är en pojke i från gamla Hälsingland där vågor klucka in vid sjö och strand. Jag vill inte bli montör, för jag vet inte hur man gör. Nej jag är en skogsflanör".
Om Gudarna är med oss så är du välkommen med cykeln om några månader. Då ska vell arbetslusten fallit på.
Kröpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0