Måndag 18/1

Idag var det dags för årets första gymnasieutskott i Bollnäs. Gymnasieutskottet är ett utskott under förbundsdirektionen i Hälsinglands Utbildningsförbund. Förutom det nyss nämnda utskottet har vi ett utskott som bereder vuxenutbildningsfrågor. Utbildningsförbundet består av de tre medlemskommuner, Nordanstig, Bollnäs och Söderhamn och vi är i juridisk mening att betrakta som en egen kommun. Ordinarie ledamöter i direktionen från Nordanstig är Pernilla Kardell, Per-Olov Wadin också jag. Antalet ledamöter är inte proportionerliga efter kommunernas befolkningsantal, utan varje kommun har tre stycken ledamöter, sammanlagt nio stycken i direktionen.
 
Losemyra när det dagas.
 
Klev upp tidigt i morse för jag anade att det skulle bli långsamt att köra. Mycket riktigt, E4 var som en bultbräda mellan Hudiksvall och Söderhamn så det fick bli vägen över Kungsgården. Jag stannade till vid det gamla klassiska pingislandmärket Losemyra och drack mitt medhavda kaffe. När jag körde grabbarna på pingis för 25-talet år sen så hette det att alla losers var dömda att kliva av i alla losers hemby, Losemyra. Kanske till och med bli nedtrampad däri om det nu existerade något att bli nertrampad i. :)
 
Mötet gick bra och det mesta såg positivt ut. Jag skulle ljuga, om jag sa att det inte finns någon anspänning inför vårt första bokslut som ska vara klart om nån månad, även fast det i dagsläget ser lovande ut. Vi är ett ungt, piggt och nyfiket förbund där alla är på och vill utveckla en bra och kostnadseffektiv verksamhet. 
 
Köpte lunch på Kulturhuset innan hemfärd och det visade sig vara ett bra drag då jag tog vägen över Järvsö, Ljusdal, Delsbo, Strömbacka hem. Det tog gott och väl förtio minuter extra, men då ingick en njutbar upplevelse av ett Hälsingland i vinterskrud, dessutom på vägar som var riktigt bra och det gjorde inte saken sämre.
 
Väl hemma gjorde jag middag till Fanny, bråkade lite med katten som inte ville ut och lite annat pyssel. Sen vallade vi skidorna och körde några rundor i skidspåret. Helt ok, lite väl bakhalt, valde antagligen fel valla då det snöade rätt friskt stundtals. Carina stackarn jobbade över, men hon slapp åtminstone åka på bakhala skidor. :)
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0