Prylar och ideer.

Det här är min första dag som friställd efter nedläggningen av Tjärnvik och mitt sommarjobb på Skatteverket. Det känns förstås lite konstigt men nu är det så här och jag har sökt arbete under hela sommaren och på några ställen kan det nog finnas en hyfsad chans. Det saknas inte precis terapi sysselsättning och i dag ska jag bege mig till arbetsförmedlingen och Homon. Skitvädret i helgen fick mig att åtminstone röja ur källaren och det blir inte roligt att plocka ur det på tippen. Politik har jag oxå som jag kan kasta mig över. Inte mindre än tre möten den här veckan. Har legat lågt nu i sommar men nu får man väl försöka växla upp.
 
Garaget börjar ta form som det första embryot till projektverkstan. Projektverkstan ska vara en öppen lokal för ung och gammal en tankesmedja/nätverk/grupp för alla som bedriver mindre allmänna och hobbyprojekt och saknar ett utrymme. Idag fick jag donerat ett whiteboardtavla ska även försöka släpa ner en dator och ordna lite elektronikverktyg. Någon bänk till och några lysrör skulle behövas kanske oxå ett stort bord. Har du något annat som du tror skulle kunna komma till användning ring mig.
 
Tanken egentligen är att hitta ett kreativ samarbetsform som skulle kunna utvecklas i större lokaler. I en tid då nya idéer aldrig varit så viktigt. Vilken typ av projekt är egentligen inte det viktigaste då vi behöver tänka brett.
 
//Kröpen
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0