what goes around comes around

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här har jag lärt mig av Fanny. Det är en av de fyra fundament som verksamheten i hennes skola vilar på. Jag har hört det innan men jag har aldrig riktigt satt mig in i vad det betyder. Om jag uträttar dåliga handlingar eller sänder jag ut fel sorts signaler slår det tillbaka och jag blir själv drabbad av det.
 
Här är några rader från Daodejing (Taoismens 81 verser) som jag ofta brukar tänka på inom politiken i Nordanstig:
 
"När Tao tar överhanden i landet
 Betar hästarna avspänt och befruktar jorden.
 När det är brist på Tao i landet
 Föds det upp krigshästar utanför staden."
 
Komihåg Taoismen är ingen religion utan en livsfilosofi.
Daodejing http://sv.wikipedia.org/wiki/Daodejing
 
// Kröpen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0