Semesterbloggen Dag 9.

Ännu en vargfri dag är till ända i Nordanstigs kommun. Jag kan inte erinra mig någon heller. "Vargen är ett hot mot livskvaliten" ??????? För stjärnorna kvittar det lika i Nordanstig. Det finns många stjärnor. Ibland kan dom bo i Ilsbo. Men lika ofta finns de i Galaxen. Liftarens guide till Galaxen ja. Jag såg några avsnitt idag på youtube. Artur Dent var bekymmrad över att hans hus skulle rivas för ett framdragande motorvägsbygge. Tyvärr skulle även Jorden bort för ett intergalaktisk motorvägsbygge under samma tidsrymd. Så kan det bli. Ibland fokuserar man på fel saker och konsekvenserna blir de man minst hade tänkt på från början.

Ja dagen då. Alderskär. Lunch där. Som bestod av: tacochips, tacosås, gräddfil och kräftstjärtar. De ni. Det har ni aldrig ätit? Kanongott. Hade haft sinnesnärvaro och plocka med mask så idag blev det fiske och vi fick massor av aborrar.

Hem, lagade mat. Fikade med grannarna. Var ner till ån och tittade när ungarna badade. Tog en cykeltur med Fanny och viktor runt åt hästfarmen. Fanny försökte komma till bakhjuls körning och jag undvek att krocka med dem. Jag länkar till Liftaren här nere. Lite rörigt att leta mellan avsnitten men dt brukar funka.:)

Nu sängen:Godnatt!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0