Semesterbloggen Dag 4.

Idag fick jag rätt mycket gjort på väggen. Höll nog på från åtta till halv tolv. Skönt. Nu är det nog drygt hälften kvar och det mesta på hög höjd är gjort.

Idag var Amanda oxå hemma och vid 12 skjutsade jag ner tjejerna till Brännharet. Själv for jag och städade klart stugan på Alderskär. Kanske sover vi där till helgen. Sedan hem och lagade mat. Idag stekt fläsk, löksås och färsk potatis. Det fanns även sill som alternativ.

Klockan halv sju tränade Amanda hoppning. Fanny skulle oxå rida men hon måste fått för mycket sol idag och var himla hängig. Är mycket bättre nu som tur är. Klockan 8 ikväll började You've Got Mail med Meg Ryan och Tom Hanks. Jag såg den med Carina och jag tycker den är jättegullig. Och roligt att se filmer från datorernas barndom när dom både fanns och ofanns.

På tal om ofanns. Dagens ONYHET!  Bara 10 elever börjar på Backens till hösten. Vadå BARA 10 ? Skolan ska ju läggas ner. Det bedrövliga är att fortfarande har 10 elever inget skolalternativ och väljer därför att gå kvar trots att skolan ska läggas ner. Alltså för de här tio har vi inget annat alternativ i kommunen. Lägg till de tretton elever som börjar skolor i Hudiksvall till hösten. Det innebär att sammanlagt 23 elever kan komma att gå i skolor utanför kommunen nästa höst. 23 förlorade skolpengar + de elever i nästa årskull som väljer skolor utanför kommunen.  Vem försöker HT hjälpa?

Och vem är det en Nyhet för? Vill de säga att det är bara 10 elever som väljer skolan så det är lika bra att lägga ner den, då det är bara 10 som väljer den för att den ska läggas ner. Vem försöker man lura? Sig själv, eller Centerväljarna? Eller är det beröm man är ute efter. Ja jag vet inte. Den här artikeln har varit bäst OSKRIVEN. Om det nu är kommunadministrationen som lobbat för artikeln så vill jag att: Ska ni komma med tillrätttalägganden se till att dom är BRA, dom flesta är pinsamt genomskinliga:)

Nä nu är det dax för lite kvällsfika. Natti:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0