Helg igen och 2010.

Ja efter några dagar på Tjärnvik är det nu dax för trettondagshelgen. Hade sparat ihop lite BL-tid så jag kan vara ledig på tors-fre oxå, Skönt. En hisklig kyla har vi fått. Idag när jag trampade hemåt vid 12 tiden var det -18 och rätt kraftig motvind. Bilisterna gav mig lite idiotförklarande blickar.:) Men jag är varmt klädd och har hitta en superbra kombination av kläder som jag fick plocka ihop ur en katalog på jobbet. Bra vantar, ansiktsskydd och riktiga kängor är också bra om du vill åretrunt cykla. (När jag sitter och bloggar om det här nu, så blir jag plötsligt uppringd av ett sällskap som sitter och dividerar hur långt jag cyklar varje morgon).  Jag kom på att jag aldrig har mätt. Kanske är det 4,5 kilometer. Sällskapet har gissat på allt mellan fyra och sju.:)

Nåja vi går mot ljusare tider. För Er som aldrig hört det så kan man använda definitionerna på ljusets comback. Med; Trettondagen, Ett tuppfjät. Tjugondagen, Häst och lass. Kan de vara från Bondepraktikan? (Nu ringer dom igen och säger att det är fem kilometer. Det har de plockat fram på datorn).:) Med ljuset kommer livet tillbaks kanske lite mer av måsten hemmavid oxå. Därför är det bra om vi kan utnyttja den här tiden till att göra kväll tidigt och vila.

2010, ja jag hoppas på ett bra år för oss Gnarpsbor. Vi har en inre kraft att utföra storverk tillsammans, det vet vi och har bevisat. Men samtidigt har vi ju alla fullt sjå att få hushållsekonomin att gå ihop också. Oftast glömmer jag bort vilket privilegium det är att kunna ha ett jobb på en cykelturs avstånd. De flesta pendlar och jag ser dem ge sig iväg varje morgon. Lite senare fylls parkeringen vid Järnvägsstationen och ibland står upp till trettio bilar och några cyklar där när jag är på hemväg.

Hemma skulle det behövas en ny målning av fasaden. Jag hoppas det sker i sommar. Vi flyttade till Ås våren 1997 och då målade vi om huset från vitt till gult, men nu måste det som sagt göras igen. Det var lite lättare att motivera sig då. När vi var ung ville vi bevisa för andra att vi dög någonting till. Nu tio år senare ska vi liksom bevisa för oss själv att vi fortfarande klarar nått överhuvudtaget.

Ja det är bara att streta vidare som sagt var. Vi träffs därute på vägarna, på Ica och i föreningarna. Hoppas det blir ett kanonår.:)


Kommentarer
Postat av: Tekniktomten

Eftersom jag är kart-fanatiker så kunder jag inte låta bli att mäta. 5.2Km får jag det till.. Men cyklar du verkligen till jobbet nu?!

2010-01-05 @ 21:36:38
Postat av: sverker söderström

Du är värd ett stort miljö- och fysikplus för din cykling. Visst hade Du astma. Har vintercyklingen botat den?

mvh sverker

2010-01-05 @ 21:39:43
Postat av: Kröpen

Det finns så fina mediciner nu. Tar seritide morgon och kväll är i stort sett symtomfri. Även då jag är lite förkyld. Däremot vill inte knäna vara med när jag löptränar. Jo, jag har cyklat hela hösten och vintern. Förutom tre sjukdagar. Det blir liksom ett gift.:)

2010-01-05 @ 23:27:47
Postat av: kulturella

varför trampar du nu. ta skidorna.

2010-01-06 @ 18:15:42
Postat av: kulturella

varför trampar du nu. ta skidorna.

2010-01-06 @ 18:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0