Ett steg mot föreningssamarbete.

Idag var jag och Norrfjärns sekreterare Lars-Ove(Ove) Berglin på ett andra möte på Bergsjögården i ett försök att försöka få till ett samarbete, nätverk och kopetensknut, Nordanstig föreningarna i mellan.
Ulf Sundblad hade skrivit ett grunddokument med ett förslag på stadgar. Frågorna var många, vad föreningen skulle syssla med, verksamhetsformer, ansvar mm. Länk till dokumentet: http://www.nordanstig.se/filearchive/Foreningar/Inbjudan-dagordning-stadgar.pdf

Till slut beslutade mötet att gå vidare med att bilda en ideell förening bestående av alla ideella föreningar i Nordanstigs kommun. En interimstyrelse valdes bestående av Sven Norman Gnarp Samk/ordf. Åsa Persson Ilsbo, Jens Bergqvist Jättendal, Anna-Lena Berglund Arousell Harmånger, Lennart Holmsten Bergsjö och Michael Gradin Hassela. Ett namnförslag kom upp, Nordanstigs Föreningsråd. Medlemsavgiften för föreningarna sattes till 100 kronor.

Till valberedning utsågs Anders Engström Gnarp, Sven Svensson Jättendal, Roger Wester Harmånger och Sören Nilsson Ilsbo. Styrelsen ska bestå av två representanter från varje socken + två representanter för företagarföreningen i nuläget. Ta kontakt med någon av oss om du har förslag, frågor eller är intresserad av att sitta med. För närmare info se länken till dokumentet ovan.

Det är här min fråga till er kommer.:)
Efterssom Gnarp kommer att ha två representanter i styrelsen vill jag ha förslag på intresserade och engagerade personer från Gnarp. Likaså om du känner att det här är nått för dig, så kontakta mig för information. Då gäller det inte bara folk från idrottsföreningar. Utan hela spannet ideella föreningar. Årsmötet uppskattades kunna bli i maj. Mejla mig gärna på [email protected]






Kommentarer
Postat av: Ove Wallberg

Spännande Anders.

Jag pratade så sent som i går med Ulf om den tänkta föreningen. Det stadgeförslag som jag för första gången såg i fredags verkar vettiga. Hoppas att den nybildade föreningen får genomslagskraft och att intentionerna i stadgarna kan ge näring åt ett bra föreningssamrbete i kommunen.



Lycka till med valberdeningsarbetet och med föreningen.

/Ove



2010-02-03 @ 01:59:43
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Hej

Allt bra?

2010-02-03 @ 02:20:07
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: kulturella

toppen en 100 kanske man kan unvara.tror jag kanske.

2010-02-03 @ 07:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0