Åstjärns området, naturen och kulturens eget koncept.

För fjärde helgen i rad tog jag på mig skidorna och drog iväg till Åstjärn och idag vimlade det av folk uppe i skogen. Nu är våren är här på alvar. Idag fick jag med mig Amandas kamera och passade på att plåta lite. Håll till godo.:)


Vädret är super och det bär av mot Åstjärn på skidor. Skidföret är toppen. Snön som sorbet.





Solen börjar göra rejäla dagsverken.



Här i skoterleden har backen tittat fram.



Solen börjar leta sig ner i bäckfåran.



Porten upp mot Åstjärn.

Signe och Eriks gamla torp. Ett av Gnarps finaste lägen.


Två skotrar i solskenet.



Hyfsad action bild för att komma från mig.:)



Här år det slutbrukat. Snygg pjäs iaf.


Nu bär det uppåt, PUUH!! Efter Brattås vägen samsas skotrar, hästar och skidåkare. Inga problem.



Ett organiserat kaos har sakta börjat  vakna till liv.



Och, en kombi.

Är det någon hemma. Ett renoveringsrenoverings objekt. Även ställningen behöver renoveras.

Självporträtt.

Vil-sten


Åter ett fint torp. Kanonläge.

En glad fiskare väntar på napp på Åstjärn.

Lapar sol och grillar korv vid tjärnen. Härligt.



Grillkåtan.
Det börjar röra sig i bäcken.

Vackert.




Nyplogat mot Åsvallen
.

Ett bekant gäng träffade jag oxå på hemvägen. Hästarna gillade inte skidåkare.

Kommentarer
Postat av: Nizze

Vilka härliga bilder från en massa platser jag inte hade en aning om. Bilden på bilvrkaet är något som Sillen borde få tips om. Och stolpen som vil-sten ... s Renoveringsobjektet med ställningen vill jag få en färdbeskrivning till!

2009-03-22 @ 13:19:20
URL: http://www.gnarsp.com
Postat av: Scaramanga

Fina bilder. Kul att du visar upp gnaps bästa sida

2009-03-29 @ 22:45:54
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0