Ok, det är ju bra för pärerena.

Ok, det är ju bra för pärerna. Men inte för mig. Det enda positiva måste vara att jag slipper cykla till jobbet och kanske att hästarna får en dusch men annars är jag ingen regn man. Men det är söndag och då vill jag inte ha regn.

Jag blir mer och mer övertygad om att den Svenska sommaren är en illusion Om jag tänker på den som jag minns den ser jag sol, badbollar, tjejer och smälta glassar och känner hur stenarna smärtar barfota fötter.

Den sommaren har jag förgäves sökt hitta de senaste åren. Men nej, jag hittar den inte. Alttid finns en underton av kyla hur varmt det än är. Kanske förförra helgen, då var det genuint varmt. Så där så ingen kommer undan värmen. Hmmm?

Var somrarna bättre för eller är det för att jag är äldre och hormon tillväxten avstannat? Ja jag vet inte. Folk verkar ha mer kläder på sig. Men iof vet jag inte hur folk klädde sig på Gnarp vid den tiden. Jag är ju Haddäng och Fjärsbo. Umgicks mestadels med badjävlarna. Och det hörs ju på namnet. Badjävlarna kan inte ha mycket kläder på sig.

Kanske blev jag grundlurad och klädde av mig jag också, fast jag frös? Tänk om det är så? Kanske det är därför jag är så frusen? Och bor i pannrummet hela året. Nej det måste vara det där med hormonerna. Det har helt enkelt kommit badstrandssand i generatorn och kanske i genitalierna också.
 
Det enda som kan få mig riktigt varm är en Evert Taube visa när han sjunger om varma platser dit jag aldrig kommer att komma. Spanien, Argentina och Australien Håll till godo.:)
 



www.gnarpcounty.egetforum.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0