Sommarens bästa cykeltur?

Ikväll kom jag äntligen iväg till ERSK i Ragvaldsnäs på den där cykelturen jag gett mig den på att ta för att kika på deras stuga.  Det var första gången jag kör pararellvägen som Årskogen fick när E4 blev trefilsväg. Visst var det lite knöligt. Om du kör där med racerdäck får du ta det väldigt lugnt, men vilken natur speciellt vid myrarna och den lilla tjärnen. Jag nådde Årskogen och fortsatte mot Ragvalds. Fin cykling på asfalt och toppen väder. När jag kom till sista backen ner mot fiskeläget smsade jag ERSK att  "Jag landar om fem minuter om ni är hemma" Och det var dom. När jag kom ner stod husfar själv på bron och väntade. Jag fick en husesyn och vi kollade in miljön runt stugan, jättefint! Vi han oxå med och surra lite grann innan jag återvände mot gnarp. Trots att det var vid 21.30 tiden var det fortfarande varmt och överdragskläderna fick ligga kvar i påsen. Jag trampade till Norrfjärn fortsatte mot Sörfjärn och vidare mot Gnarp. Ärligt när jag lämnade Sörfjärn började jag känna mig lite slak. Vid Gällsta ishall började jag se och drömma om mat så då var nog förrådet tömt. Men jag nådde gamla Ås vid 23.00 och nu efter en massa fika  är jag mätt till sprickningsgränsen.

När jag tänker på den fina rundan kan jag inte låta bli att bli lite lyrisk. Den skulle passa utmärkt som ett motionsrunde lopp på cykel nu när man slipper E4. Något tävlingsmoment går inte att lägga in då tre järnvägsövergångar ska korsas. Men ärligt det ät ju för motionen man gör det.

Och vem vet kanske sträcker runan över 4.2 mil och skulle vara lämplig för Gnarp-maraton. Startar vi vid Kennys kapell vidare in på Skestavägen och in på Tjärnviksvägen och samma rutt som jag tog idag och tillbaka till Kenny så har vi kanske en mara. Men då behövs en organisation som heter duga och problemet med järnvägsövergångarna finns även där.

Jaja det är roligt att fantisera iaf. Annars har Fanny, Rolf och jag badat på Gåsjön. Trevligt bad, human vattentemperatur. Fanny matade mörten med bulle och gräsänderna med vaniljrån. Hon har hand med djuren hon.

Natti!

Kommentarer
Postat av: kulturella

men hur tog du dig hem i morrse då... tänkte inte på det.....alla är nöjda å glada.

2009-07-16 @ 17:42:30
Postat av: Kröpen

Jag knatade hem. Inga problem.:)

2009-07-18 @ 00:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0