Kalla kårar.

Måste bara få delge er det här. 

Det här Goethe citatet lästes idag på radion i samband med en recension av Roy Anderssons Film "Du levande"

"Gläds då, du levande, i din ljuvt uppvärmda säng innan/ Lethes iskalla våg slickar din flyende fot."

Det var som att häla en hink isvatten i kragen och låta det rinna över ryggen. :? Hua

Nu ska jag gå och lägga mig i min ljuvt uppvärmda säng, eller kan hända, har redan Lethes iskalla våg börjat slicka min flyende fot :)( Natti!



www.gnarpcounty.egetforum.se




Kommentarer
Postat av: Bengt Pantzare

... eller som en iskall och blöt hästfilt över en bar rygg......

2009-07-22 @ 00:42:36
Postat av: Kröpen

Ja fy sjutton, vilken otäck. Sk försöka rycka ur Donald Justice poemen ur Hotel New Hampshire oxå. Dom är stora. Konstigt, det verkar inte finnas så mycket översatt av honom på svenska.

2009-07-22 @ 05:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0