Idag var det dax för sommarens första naturbad.

Tjingeling alla Gnarpare och ni andra oxå förstås.:)
Imorse drog vi timmer till klockan 10.15, Fanny och jag. Carina var på jobbet och borta för länge sen. Jag gick ut och stöd matade Bosse lite då betet är i magraste laget på hemmasidan. På åsidan däremot hade Milina och Twinkle andra problem. Bromsinvasion. Dom sprang i stort sett hela tiden för att komma undan flygfäna. Bosse däremot hade gjort sig fin i lergropen utanför stallet och hade en skyddande rustning mot bromsen.

Jag hämtade Fanny som vaknat och hängde framför TV´n. Fanny mockade och vi tog in kusarna så dom fick vila. Bara under tiden vi tog på grimmorna åkte vi nog på 5-6 bromsbett var. Dom var helt galen idag och hästarna hade blivit  svettiga när de försökt att hålla sig undan.

Efter frukost/lunch och några varmkorvar kom vi på att vi skulle dra till Åstjärn och bada. Temperaturen i vattnet var väl så där, men jag lyckades plåga mig i och döm av min förvåning när oxå Fanny slank i och simmade. Det har aldrig hänt förr hon har alltid varit världens badkruka . Ni mår tro att jag var stolt över henne och jätteglad att det har lossnat. Resorna till varmvattnet i Nacksta har gett resultat. Tänk om vi kunde återuppväcka badet i Gnarp också. Vad bra det vore för ungarna.

Jo, oxå har vi ju tokat oss hela dan. När vi var på väg till tjärnen från bilen sa jag "kom nu sing song sum sum" till Fanny. Hon frågade om jag blivit galnare och vad det betydde. Jag sa att det betydde "flickan som bär badkläderna". Sen har vi fortsatt kalla varandra tokiga saker hela dan. T.om när vi fiskade på Alderskär ikväll.

Hästarna sover ute inatt och morgondagen lär inte bli bättre vad det gäller bromsplågan.

Natti!! Nu går "Himla Simla Seng Släng" i säng snart. Om ni undrar vad det betyder så betyder det "Han som inte går och lägger sig nån gång och sover halva dagen för att han har semester.":)

www.gnarpcounty.egetforum.se





Kommentarer
Postat av: Nizze

Jag hatar broms som flyger men gillar den på fordon

2009-07-15 @ 12:16:58
URL: http://nizze.gnarsp.com
Postat av: kulturella

du kan skriva du.. låter som när ungarna tältade här. å sa att de var rädd för björn....det finns många farliga björnar.. björn ander.björn ohlsso.å han som kommer å knackar på dörren å vill ha pengar.sa pappa stefan.jag skrattade. å barnen med.

man kan va rolig på monga sätt... men minst roligt är det om man är orolig....

simma lugnt.

2009-07-16 @ 07:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0