Hälsinglands museum, Mulle Meck och äntligen provkörning.

Inte en dag till inne tittande på regnet tänkte vi och drog igång lite lokala aktiviteter. Jag,Carina och Fanny  åkte in till Hudik och gick på Hälsinglands museum. Fritt inträde och himla trevliga utställningar. Mindre prylar och bra presenterat. Historien om Skogbonaden var intressant. Gå in och kika själv här i länken vet ja. www.halsinglandsmuseum.se/def-utstallningar.asp?lnk=utstallning&cid=3 Sen blev det Mulle Meck tillsammans med Ulrika och Gustav. Mulle Meck utställningen som nu har blivit permanent och fått en egen lokal på Käppuddsgatan, den överraskade. Ungarna hade skitkul i flygplan, kojor och rymdraketer. Själv tyckte jag det var kul att gå i Mulles verkstad och fundera på vad alla delar hade suttit. Tom kaffe på inträdet som bara var 30 kronor för oss (vuxna):P
I Mulles snickarverkstad kunde du gå loss och spika som bara den. Och överallt kunde man ta del av pc programmen på datorer. Kolla länken. http://www.mullemeckigladahudik.se/

Ikväll stod Carina och Fanny i Hamn cafeet i Norrfjärden med farmor. Själv softade jag framför TVn i Kröpan. Och äntligen i kväll hade det torkat upp så jag kunde ta en premiärtur på fixien. Jag tappade kontrollen två gånger. När jag halkade ner i en vägspricka och ville frihjula och nerför en backe. Men det var bara att spreta med benen och låta pedalerna skena så i det stora hela gick det toppen. Största överraskningen är att det går så bra uppför. Pedalerna skjuter på och det är bara att trycka och lägga till kraft. Men utförskörningarna behöver jag träna mer på.:)

PS. Glöm inte och rösta på Fannys ridstövel. www.ridstovel.se/?boot=12945

http://www.gnarpcounty.egetforum.se/






Kommentarer
Postat av: CJK

Det där hade jag skulle viljat se....hahahaha

2009-07-11 @ 21:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0